Service Specialist Technical Support

Service Specialist Technical Support

Arbetsbeskrivning

I den här rollen blir ditt uppdrag att hela tiden sträva efter en effektiv och felfri datormiljö hos våra slutanvändare. Alla slutanvändare ska, oavsett plats eller befattning, kunna förvänta sig en bra och stabil datormiljö på både sin egen arbetsplats samt på gemensamma funktioner som till exempel konferensrum, skrivare mm.
Vår avdelning för Technical support ansvarar för att ge service och information, hantera frågor och avhjälpa incidenter och service requests från verksamheten. Du preparerar datorer, installerar program och tillbehör åt slutanvändaren och har ett ansvar att hålla befintlig kunskapsdatabas uppdaterad samt förse användare med nya instruktioner och guider till både verksamheten och IT. Beredskap ingår i befattningen.
I dina huvudsakliga arbetsuppgifter ingår:
Tilldela sig själv ärenden från ärendehanteringssystem och lösa dem.
Besöka de användarna på siten som behöver support där fjärrstyrning inte fungerar eller räcker till.
Leverera ut hårdvara till användarna och våra gemensamma funktioner på respektive site samt hålla register på hårdvaran.
Preparera datorer samt installera program och tillbehör.
Dokumentera ärenden i kunskapsdatabas och i ärendehanteringssystemet för både slutanvändare och IT-resurser.
Slutföra och stänga ärenden.
Säkerställa att leveransen från den lokala Technical Support är hög inom alla ansvarsområden.

Kvalifikationer
Vi söker dig som har erfarenhet av teknisk support och vana från felsökning av datorer och servrar i nätverksmiljö.
Du har minst grundläggande kunskaper i ITIL
Vi ser också gärna att du har erfarenhet av att arbeta med klienter och servrar med Windows som operativsystem, samt god kunskap om Office365. Har du dessutom erfarenhet av Active Directory och Exchange, samt lett och/eller deltagit i projekt och testplaner är detta starkt meriterande.
Du besitter goda kunskaper i svenska och engelska, i både tal och skrift, och är också van vid dokumentation och administrativ hantering av ärenden inom IT.
Personliga egenskaper
Vi lägger stor vikt vid din personliga lämplighet för rollen och ser gärna att du som söker är en ansvarstagande person med hög servicekänsla och god initiativförmåga. Det är viktigt att du kan sätta dig in i användarens situation för att på ett professionellt och pedagogiskt sätt hjälpa till där det behövs, trevligt bemötande och hjälpsamhet är nyckelord i vår verksamhet.
Tidvis kan det vara ett högt arbetstempo med många olika typer av ärenden samtidigt och det är då viktigt att kunna ta snabba beslut och prioritera i sitt ansvarsområde. Du jobbar både självständigt och i team med eget ansvar för din leverans och behöver vara både drivande och flexibel i dina arbetsuppgifter för att trivas och lyckas bra i rollen. Problemlösare och god kommunikatör är beskrivningar du känner igen dig i.
Kontakt
Vill du veta mer om tjänsten är du välkommen att kontakta Johan Wedin, Manager IT Technical Support. Tfn 070-516 42 43, johan.wedin@billerudkorsnas.com
Välkommen med din ansökan senast 2022-04-03. Löpande urval och intervjuer kommer hållas.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Billerudkorsnäs Sweden AB Karlsborgsverken
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 18 februari 2022
  • Ansök senast: 3 april 2022

Postadress

Strandvägen 3
Karlsborgsverken, 95283

Liknande jobb


28 november 2024

Teknisk support

Teknisk support

28 november 2024

28 november 2024

Dansktalande supporttekniker

Dansktalande supporttekniker

28 november 2024