OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Till vår kund söker vi nu:
Service Specialist / System Developer
Vår kund som är en av Sveriges största bolag inom dagligvaruhandeln har idag en egen ServiceNow instans som primärt bär processerna Incident, Problem, Change samt har en del CMDB data och en enkel Self Service Portal på plats.
Det vill säga att denna funktion idag mest används av IT för IT.
Nu är det dags att fokusera på resten av verksamheten. Så våra medarbetare, chefer, butiker och olika kategorier av ansvarig och ägare ser nyttan med att jobba i en modern plattform.
Rollbeskrivning
Att stärka upp kundens förmåga att i högre grad kunna dels supporta och livscykelhantera befintliga funktioner och integrationer i ServiceNowplatformen, men också kunna vara en "ninja" vid importer till CMDB, förädling av Self Service Portal funktioner och förhoppningsvis kunna kundanpassa Workspaces för kundens vanligaste användarkategorier.
I uppdraget ingår även deltagande i transformationsaktiviteter som inkluderar registervård och samverkan med intressenter i kundens större verksamhet. Som medlem i detta team kommer du med detta att få delta i en förändringsresa där kunden i högre grad ökar medarbetarnas nytta med ServiceNow.
Teknisk miljö
Arbetet kommer helt att bedrivas i kundens egna ServiceNow instans.
Det är önskvärt men inget krav att man är bekant med ITIL men även Agila ramverk.
Kompetenskrav
Tidigare erfarenhet
All erfarenhet av ServiceNow eller annan större ITSM/ESM plattform är av betydelse.
Teknisk kompentens
All erfarenhet av powershell, java, web är av betydelse.
Verksamhetskompentens
All erfarenhet av tekniskt ansvar för större verksamheters systemstöd är av betydelse.
Ledarskapskompentens
Du behöver inte vara en ledare för den här rollen, men gärna trygg i dig själv och tydlig med dina begränsningar
Vi vill att du är Stockholmsbaserad och vi önskar att arbete till minst 50% sker från kundens huvudkontor som är beläget i Solna/Sundbyberg givet covid läget och andra riktlinjer. Det viktiga är inte att vara på plats hela tiden, det viktiga är att du inte bor i en annan del av landet eller Norden och för att du ska få en känsla för team, bolag och uppgift så behöver uppdraget helt eller delvis ske på plats.
Meriterande kompetens
- Genomfört ServiceNow Academy 12 v eller innehar motsvarande kompetens.
- Varit del av ett Agile- / Scrumteam.
- Erfarenhet från arbete inom centrala IT-funktioner på större bolag.
Personliga egenskaper
Om du är intresserad, lösningsorienterad, kreativ, UX/användbarhetserfaren, självgående och strukturerad är det här ett uppdrag som kommer att passa dig bra!
Detta är inledningsvis en visstidsanställning men med goda chanser till en tillsvidareanställning hos kund efter.
Start: 2022-10-03
Slut: 2023-05-31