Service & Support Coordinator - Coloreel

Service & Support Coordinator - Coloreel

Arbetsbeskrivning

Om tjänsten

Coloreel står inför en spännande framtid och håller på att revolutionera textilindustrin med innovativ teknologi. Som Service & Support Coordinator kommer du att få en viktig roll i att säkerställa att verksamheten har rätt utvecklingsfokus och levererar exceptionell support till sina kunder. Du bär ansvaret för att varje ärende hanteras, följs upp samt analyseras och blir bryggan mellan verksamhetens olika avdelningar. Du tar emot, koordinerar och driver samtliga supportärenden mot en lösning och tar hjälp av aktuella funktioner, såsom Servicetekniker, R&D, Kvalitet och Supply Chain.

 

Du ansvarar för att dokumentera alla supportärenden, administrerar alla servicerapporter och säkerställer att supportsystemet nyttjas till dess fulla kapacitet. Statistik, uppföljning och analys är viktiga delar av rollen, där du blir starkt bidragande till att verksamheten känner till sina förbättringsområden och kan arbeta mer proaktivt för att hitta lösningar och öka kundnöjdheten. Coloreel växer och Service- & Supportfunktionen är fortfarande relativt ny och under uppbyggnad vilket innebär att du får vara med och påverka rollen och dess fokus. Du får en viktig roll sett till att utveckla arbetssätt, rutiner och processer inom området. Funktionen utgörs av dig tillsammans med fyra tekniker och en Service & Support Manager.

 

 

Om dig

Vi söker dig som är tekniskt intresserad, initiativtagande och nyfiken! Du har sannolikt erfarenhet av att ha arbetat i en koordinerande eller projektledande roll och är duktig på Excel och analyser. Du har en god servicekänsla och vi ser gärna att du har erfarenhet av hantering av service- och supportärenden av teknisk karaktär. Du är lösningsorienterad, analytisk och vill gärna utforska och undersöka för att hitta förbättringar och effektivare arbetssätt. Då det ingår internationella kontakter behöver du vara van vid att kommunicera på engelska, både muntligt och skriftligt.

 

Som person trivs du i en föränderlig och varierande miljö där du är duktig på att snabbt hitta de rätta vägarna framåt. Du är tydlig i din kommunikation och är duktig på att etablera goda relationer både internt och externt. Du har en god samarbetsförmåga och arbetar organiserat och strukturerat.

 

 

Coloreel tar ordet!

Hos oss är påverkansmöjligheten stor och du får frihet att utveckla din funktion för att på bästa sätt möta kundernas högt ställda förväntningar när det kommer till support. Vi har en öppen, kreativ och lösningsfokuserad kultur med en mycket god kollegial sammanhållning. Vill du vara med på en revolutionerande resa är vi helt rätt bolag för dig!

 

Coloreel Group AB (publ) är ett svenskt teknik-och innovationsföretag inom textilindustrin. Verksamheten har tagit fram en unik patenterad teknik för att i realtid kunna färga tråd med hög kvalitet under pågående produktion. En banbrytande innovation som öppnar fantastiska nya designmöjligheter inom brodyr och som dessutom ger en stor produktionseffektivisering. Vi är i dagsläget cirka 45 anställda och står inför en fortsatt spännande tillväxtresa, där världsledande bolag inom allt ifrån textil, mode och sportkonfektion, till inte minst brodyr och textilmaskinproduktion står på kö för att bli kunder.

 

 

Bra att veta

Tjänsten är placerad i Jönköping och du rapporterar till Service & Support Manager. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 2 april.

Kontaktpersoner på detta företaget

LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VEM Rekrytering
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 14 mars 2023
  • Ansök senast: 14 april 2023

Besöksadress

Gjuterigatan 20
None

Postadress

Gjuterigatan 20
Jönköping, 55318

Liknande jobb


Kundtjänst Heltid / Deltid

Kundtjänst Heltid / Deltid

22 december 2024

21 december 2024

21 december 2024