Service & Support Manager

Arbetsbeskrivning

Välkommen till HRM, att utveckla människor och företag är vår drivkraft. Det gör vi på flera sätt. Rekrytering av chefer och specialister, program för individuell utveckling, organisations- och ledarutveckling är några exempel på vad vi erbjuder. Oavsett vilket uppdraget är har kunden vår fulla uppmärksamhet och vårt djupaste engagemang. Vi trivs med det vi gör och det ger resultat. Att flertalet av oss har bred erfarenhet från både strategiska och operativa roller inom näringsliv och offentlig sektor gör oss dessutom väl förtrogna med våra kunders verklighet. Vi bygger vår verksamhet på tre begrepp: Relation, Rekommendation och Referens. Till vardags brukar vi tala om våra 3R. Relation kommer först eftersom vår viktigaste utgångspunkt är trygga och långsiktiga kundrelationer. Med goda relationer följer rekommendationer och referenser. Det är så våra nya uppdragsgivare hittar till oss.

För en uppdragsgivares räkning söker vi nu en Service & Support Manager till en medelstor organisation som är verksam inom IT/Telekom branschen. 

I rollen som Service & Support Manager ansvarar du för att förbättra processer och strategier med fokus på effektivisering. Arbetet ska stödja organisationens uppdrag och dess olika supporttjänster.

I denna roll förväntar vi oss att du:


         Skapar effektiva processflöden
         Ständigt arbetar med utveckla organisationen och
         Maximerar kundnytta
         Coachar och utvecklar medarbetare
         Arbetar och skapar bra relationer med interna och externa kontakter


I denna roll har du ett budgetansvar på omkring 70 MSEK samt ett personalansvar för ett tiotal medarbetare. Tjänsteresor kan förekomma ett par dagar per månad.

Personliga egenskaper

Vi söker en kommunikativ ledare som är tydlig, har en helhetssyn med en förmåga att inspirera samt en vilja att samverka inom och utanför organisationen. Vidare är du en tillgänglig och närvarande ledare med ett coachande förhållningssätt. Du arbetar ständigt med att skapa förutsättningar för att medarbetare ska kunna utvecklas genom att ta tillvara på deras kunskaper och kreativitet. För tjänsten behöver du vara trygg i dig själv, klara ett tidvis högt tempo samt vara flexibel och ha ett gott omdöme.

Vi letar efter dig som har en teknisk och ekonomisk bakgrund med en god förståelse för service, hantering av NOC tjänster, support och konsultupplägg med 10 års arbetslivserfarenhet inom serviceområdet. Som person är du resultatorienterad, ansvarsfull, trovärdig och lojal. Du har gedigen erfarenhet av serviceområdet och det är meriterande om det är från IT/Telekom branschen. Vi tror att du har en akademisk bakgrund med minst fem års erfarenhet av att leda personal. Placering för tjänsten är i en närförort till Stockholm. 

Ansökan

För mer information om denna tjänst, vänligen kontakta Åsa Rosén på HRM Affärsutveckling AB, 0702-536 265 alt asa.rosen@hrmab.se

Ansök genom att klicka på länken nedan och följ vidare instruktioner. Skicka gärna din ansökan snarast möjligt då vi intervjuar löpande, dock senast 2015-05-10.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Annika Wärnsäter
0702353699
Ulrica Pantzar
0735204674
Emily Häller
0727255673
Annika Wärnsäter
0702353699
Per Tjernberg
0735338267
Jane Mottet Age
0702363699
Angela Rossi
0739504819
Ulrica Pantzar
0735204674
Annika Wärnsäter

Ulrica Pantzar

Sammanfattning

  • Arbetsplats: HRM Affärsutveckling AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Månadslön - Fast lön
  • Heltid tillsvidareanställning
  • Publicerat: 24 april 2015

Besöksadress

Strandvägen 47
None

Postadress

Strandvägen 47
Stockholm, 11456

Liknande jobb


Enhetschef administrativa enheten

Enhetschef administrativa enheten

22 november 2024

18 november 2024

Avdelningschef Verksamhetsstöd

Avdelningschef Verksamhetsstöd

15 november 2024