Service & Support Manager

Service & Support Manager

Arbetsbeskrivning

VEM söker en initiativtagande och lösningsfokuserad Service & Support Manager till Coloreel som vill bidra till att revolutionera textilindustrin med innovativ teknologi.

 

Om tjänsten

Som Service & Support Manager kommer du att ha ett helhetsansvar för service- och supportfunktionen där installation, utbildning, service och ärendehantering ingår. Stort fokus för dig blir att planera och säkerställa en professionell on-boarding ute hos kunderna runt om i världen. Vidare kommer du arbeta intensivt med att utveckla och implementera processer och flöden för att skapa rätt förutsättningar för att möta den kraftiga tillväxt som bolaget står inför. Ditt team består idag av fem servicetekniker som främst är ute hos kunderna och installerar och utbildar samt en medarbetare med fokus på att hantera inkommande ärenden. Din roll och ditt team kommer sannolikt växa i takt med verksamheten.

 

I rollen kommer du agera ”spindeln i nätet” med breda kontaktytor, internt främst med sälj, R&D och kvalité och externt med både slutkund och distributörer i Europa, USA och Asien.

 

Om dig

Vi söker dig som har tidigare erfarenhet av att utveckla och bibehålla goda kundrelationer, det är självklart fördelaktigt med erfarenhet inom service- och supporthantering men det är inget krav. Du har erfarenhet av ledarskap och har ett stort intresse av att leda och utveckla både organisationen och dina medarbetare. Ett tekniskt intresse och erfarenhet av att arbeta med teknikintensiva produkter är viktigt för att du ska lyckas i rollen. Då det ingår mycket internationella kontakter behöver du vara van vid att kommunicera på engelska, både muntligt och skriftligt.

 

Som person trivs du i en föränderlig och varierande miljö där du är duktig på att snabbt hitta de rätta vägarna framåt. Du har en förmåga att se långsiktigt och skapa strukturer, processer och rutiner för att skapa effektiva lösningar på dagens, men även morgondagens utmaningar. Du är tydlig i din kommunikation och är duktig på att etablera goda relationer både internt och externt. Prestigelöshet och förmågan att prioritera är andra viktiga egenskaper.

 

Coloreel tar ordet!

Hos oss är påverkansmöjligheten stor och du får frihet att utveckla din funktion för att på bästa sätt möta kundernas högt ställda förväntningar när det kommer till service och support. Vi har en öppen, kreativ och lösningsfokuserad kultur med en mycket god kollegial sammanhållning. Vill du vara med på en revolutionerande resa är vi helt rätt bolag för dig!

 

Coloreel Group AB (publ) är ett svenskt teknik-och innovationsföretag inom textilindustrin. Verksamheten har tagit fram en unik patenterad teknik för att i realtid kunna färga tråd med hög kvalitet under pågående produktion. En banbrytande innovation som öppnar fantastiska nya designmöjligheter inom brodyr och som dessutom ger en stor produktionseffektivisering. Vi är i dagsläget cirka 40 anställda och står inför en fortsatt spännande tillväxtresa, där världsledande bolag inom allt ifrån textil, mode och sportkonfektion, till inte minst brodyr och textilmaskinproduktion står på kö för att bli kunder.

 

Bra att veta

Tjänsten är placerad i Jönköping, med viss flexibilitet till distansarbete, och du rapporterar till VD. I rollen ingår personalansvar för sex medarbetare. I denna rekrytering tillämpar vi löpande urval och vi önskar din ansökan så snart som möjligt, dock senast 14 augusti.

 

VEM är VEM

VEM är ett utvecklingsorienterat konsultföretag som erbjuder högkvalitativa tjänster inom rekrytering och interimslösningar av ledande befattningar.

Kontaktpersoner på detta företaget

LiseLottRoman, VEM AB
036-570 11 83
AnetteBeckman, VEM AB
036-570 11 82

Sammanfattning

  • Arbetsplats: VEM Rekrytering
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 23 juni 2022
  • Ansök senast: 14 augusti 2022

Besöksadress

Gjuterigatan 20
None

Postadress

Gjuterigatan 20
Jönköping, 55318

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024

Customer Care Manager to Samsung

Customer Care Manager to Samsung

22 november 2024