OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ta ditt nästa karriärsteg tillsammans med vårt globala team på ABB. Vi driver på omvandlingen av både samhället och industrin för en mer produktiv och hållbar framtid.
Inom ABB har vi som uttalat mål att främja alla aspekter av mångfald och inkludering: kön, HBTQ+, funktionsnedsättningar, etnisk bakgrund och ålder. Tillsammans befinner vi oss på en resa där vi alla, som individer och som kollektiv, välkomnar och värdesätter individuella olikheter.
På ABB Instrumentation erbjuder vi dig möjligheten att utvecklas som servicetekniker där du varje dag hjälper kunder att lösa tekniska problem och optimera en del av deras verksamhet inom bland annat flödesmätning. Rollen innebär att du har kunden i fokus och trivs med problemlösning och rådgivning kring instrumentering på plats ute hos kunderna.
Instrumentation är en del av affärsområdet Measurement & Analytics med ca 25 medarbetare på sex orter över hela Sverige. Med vår hjälp skall det vara enkelt att använda, underhålla och komma igång med processmätning och analys. Vi har ett brett produktprogram och hjälper kunderna även med projekt, service, teknisk support, rådgivning och utbildning. Våra kunder finns inom papper & massa, energi, vatten & avlopp, kemi- och gruvindustrin.
Vi söker nu en driven service-/supportingenjör som vill bygga grunden för en spännande framtid inom ABB. Tjänsten är placerad i Kista och i rollen ska du rapportera till service- och kundservicechefen.
Dina ansvarsområden
Du kommer att ge service och support på instrument som används inom processindustrin.
Din vardag omfattar allt från felsökning, reparationer och fungera som teknisk support till både kunder och övriga delar av organisationen.
Rollen innebär att du kommer vara ansvarig för vår supporthantering och driva ärenden mot kund och fabrik samt registrering i vårt kundärendesystem.
Du agerar proaktivt och skapar merförsäljning genom att ta vara på de tillfällen som uppkommer.
Du driver avdelningens digitaliseringserbjudande, ABB Ability, framåt.
Du kommer att få gott om stöd internt, vilket gör att du kan utvecklas inom yrket eller bredda dig framöver.
Din bakgrund
Du är en positiv och driven service-/supportingenjör som känner ett stort engagemang för ditt arbete.
Du har gått tekniskt gymnasium eller är utbildad inom styr- och reglerteknik.
Vi räknar med att du har ett par års erfarenhet från liknande arbetsuppgifter med teknisk problemlösning.
Erfarenhet från arbete som instrumenttekniker alternativt tekniker inom processindustrin är meriterande.
Som person är du serviceinriktad, strukturerad och noggrann samt har ett affärsmannamässigt tänk.
Dina datorkunskaper är mycket goda.
Du kommunicerar obehindrat på både svenska och engelska i såväl tal som skrift.
Mer om oss
Rekryterande chef Mikael Bäckström, +46 86 58 80 55, svarar gärna på dina frågor kring tjänsten. Fackliga kontaktpersoner - Sveriges Ingenjörer: Oskar Werner, +468 47 79 159; Ledarna: Kenneth Wahlqvist, +46 84 77 91 86; Unionen: Joakim Broström, +46 84 77 91 39. Övriga frågor besvaras av rekryteringskonsult Tobias Nilsson +46 708 21 53 31.
Du är välkommen med din ansökan senast den 8 januari. Urvalet görs löpande vilket innebär att tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdag.
Vi ser fram emot din ansökan. Om du vill läsa mer om ABB kan du gå till vår webbplats www.abb.com.