Service tekniker med back office funkiton!

Service tekniker med back office funkiton!

Arbetsbeskrivning

Tjänstebeskrivning & erbjudande
Söker du ett varierande jobb där du ena dagen planerar jobb och beställer reservdelar, och andra utför service ute på fält hos kund?
Då har vi jobbet för dig! Just nu söker vi en Service tekniker med en administrativ ådra till Weber Machinery - låter det som ett kul steg i karriären - ansök redan idag!

Arbetsuppgifter;
• Back office support, bokning av jobb och planering av service i samråd med övriga tekniker
• Ansvara för att reservdelar finns på lager och att tekniker har de verktyg och delar som krävs för att utföra service
• Teknisk support åt kund
• Ansvara för att all service debiteras
• Utföra service på fält hos kund
• Iordningställa demoutrustning
• Vara med vid mässor och demokörning
• Projektera och installera utrustning

Weber Machinery erbjuder dig en varierad vardag i en kul bransch med många möjligheter. I det Svenska teamet kommer du att ha alla möjligheter att utvecklas inom företaget och du kommer att bli en viktig spelare för tillväxten på den svenska marknaden.


Personprofil
För att trivas och passa i denna tjänst ser vi att du har ett stort självdriv och är engagerad som person. Du kommer efter en gedigen upplärning succesivt driva mycket av ditt arbete själv, och du behöver därför ha ett intresse och affärsdriv som tillsammans med dina kollegors gör er till ledande på marknaden. Vi ser att du har ett par års erfarenhet av teknik och mekanik och fortfarande har drivet att fortsätta utvecklas!

Kunskapskrav:
• Relevant utbildning mot industrielektronik gärna med kunskap i programmering
(gymnasie-elektriker med styr- och reglerteknik med arbetslivserfarenhet alt bilmekaniker)
• Kunskaper i mekanik och maskindrift, PLC
• Inneha en administrativ ådra, fördel med kunskap i SAP och Sales Force
• Excel, Word, Power Point etc...
• Redo till att resa i hela Sverige (ca 50 resor/år)
• Ha god förståelse för affärer och ekonomi


Övrigt
Start: Omgående/enligt överenskommelse
Omfattning: Heltid
Arbetstid: Kontorstider
Plats: Göteborg

PerformIQ – rekrytering av personal med egenskaper från idrott/föreningsliv, är vår samarbetspartner och vi hänvisar eventuella frågor om tjänsten till Rekryteringskonsult Pernilla Ingemansson. Skicka in din ansökan redan idag då intervjuer sker löpande. Tjänsten kan komma att tillsättas innan sista ansökningsdagen.

Välkommen med din ansökan!

Företagspresentation
Vi utvecklar och tillverkar maskiner för livsmedelsindustrin, som kännetecknas av högsta kvalitet och högteknologisk utrustning. Som ett tyskt innovativt medelstort företag med en personal på cirka 1 400 anställda över hela världen är vi världsledande inom sektorn för högpresterande skivmaskiner. De produkter vi utvecklar och konstruerar är banbrytande och baserade på de beprövade kvalitetsstandarderna i "Made in Germany".

Kontaktpersoner på detta företaget

Åsa Almgren
073-353 75 14
Caroline Palm

Henrik Petré

Carl Henrik Monsén

Lina Beaman

Åsa Almgren

Edvard Sjöberg
073 353 75 13
Christian Simon

Henrik Petré

Hanna Mattsson
0733-53 75 17

Sammanfattning

  • Arbetsplats: PerformIQ AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 17 september 2021
  • Ansök senast: 4 oktober 2021

Besöksadress

Birger Jarlsgatan 34
None

Postadress

Sveavägen 159
Stockholm, 11346

Liknande jobb


10 oktober 2024

10 oktober 2024

Er du vores nye Salgskoordinator?

9 oktober 2024