Service Tekniker med social kompetens

Service Tekniker med social kompetens

Arbetsbeskrivning

Dynamic Communication (Dynco)
Besitter du teknisk kompetens och har du drivkraft för att sälja? Trivs du med att skapa nya relationer och är både social och självgående? Vi söker dig som är stresstålig och är resultatinriktad. Är du även intresserad av att få en utbildning inom både försäljning och kommunikation? Då kan rollen som teknisk säljare vara rätt för dig! Ansök redan idag då urvalet sker löpande.
Dynco startades eftersom vi som grundare i bolaget inte trivdes på de segregerade arbetsplatserna vi tidigare arbetat på. Vi vill använda vår fulla potential, känna en gemensamhet oavsett position och tillsammans celebrera våra framgångar.
Vår bransch är kommunikation och kundvård med en touch av försäljning. Genom att hitta synergin mellan dessa koncept kan vi förmedla en hälsosam relation mellan vår uppdragsgivares och deras kunder samt åstadkomma en stark lönsamhet kombinerat med hög kundnytta.
Vi är i expansionsfas och söker starka individer som strävar efter utveckling. Vår uppdragsgivare är ett bolag som har byggt ut ett av Skandinaviens största infrastrukturer för digital kommunikation (fibernät). Du kommer arbeta med deras nyaste kunder.
Vad tjänsten innebär:
Du kommer vara sista steget i en lång process som börjar med första förslaget att installera fiber till att uttaget i huset fungerar. Du är den sista, avgörande, faktorn i kundens uppfattning i en resa som ibland kan ha pågått i över två år.
Din uppgift är:
1) säkerställa ett gott intryck
2) kontrollera att kundens anslutning fungerar
3) assistera dem som behöver hjälp med konfiguration av router, WiFi, TV, m.m.
Som tekniker arbetar du med enklare kabeldragning, installation av router & nätverk och försäljning av tjänsteabonnnemang. Ditt huvudsakliga ansvar kommer att vara ute hos våra kunder, i hela Sverige, tillsammans med dina kollegor och utföra installationer, aktivera tjänster samt rapportera driftsättningsfel.
Som säljare arbetar du med att hjälpa kunderna välja abonnemang från de leverantörer som finns i nätet, genomför kostnadsanalyser av hushållsutgifter och presenterar hur dessa kan reduceras samt tecknar avtal med kunden för de tjänster som är mest lämpliga.
Tjänsten är väldigt social och du kommer gå in i andras hem, så måste du förstå innebörden av respekt och exceptionell kundservice. Du behöver också vara kapabel till att jobba självständigt såväl som med andra.
Anställningen är heltid eller deltid med 6 månaders prövotid. Vi tillämpar fast månadslön + provision. Arbetstiderna varierar men oftast förlagda mellan 10.00-19.00. Snittlön ca 39 000kr/mån
Ansvarspositioner rekryteras internt så söker du en ansvarsposition så kräver vi att du börjar på golvet.
Studenter och nyexaminerade är varmt välkomna att söka tjänsten
Vi erbjuder dig:
● En dynamisk arbetsplats där du kontinuerligt utvecklar din kompetens
● Utbildning inom Nätverk 101, Försäljning och Mental Överlägsenhet
● Karriärmöjligheter med resultat och personalansvar
● En arbetsplats där din kompetens värdesätts
● Del i ett team av starka och drivna individer
Vi söker dig som:
● Är genuin och professionell
● Hellre räknar kronor än timmar
● Är behaglig att konversera med
● Ser värdet i att utföra en uppgift ordentligt
● Talar, mer eller mindre, flytande Svenska
● Har B-körkort
Lön: Fast Garantilön + Provision
Skicka CV och personligt brev till work@dynco.se
Intervjuer sker löpande
Öppen för alla
Vi fokuserar på din kompetens, inte dina övriga förutsättningar. Vi är öppna för att anpassa rollen eller arbetsplatsen efter dina behov.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Dynamic Communcation Kista
  • 2 platser
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast och rörlig lön
  • Publicerat: 5 september 2022
  • Ansök senast: 5 oktober 2022

Postadress

Kronoborgsgränd 11
Kista, 16446

Liknande jobb


28 augusti 2024

28 augusti 2024

28 augusti 2024

22 augusti 2024