OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Besitter du en stark känsla för service och är ute efter ett deltidsarbete? Är du utåtriktad och tycker om att träffa nya människor? Trivs du i en roll där både arbetsuppgifter och arbetstempo varierar? Vill du bli en del av ett serviceteam som värderar positiv laganda och sätter kunder och besökare i fokus? Då kan denna tjänst vara något för dig!
Om tjänsten
Som Servicevärd kommer du att vara ansiktet utåt för museets besökare och interna kollegor samt säkerställa en förstklassig service för samtliga. I ditt ansvarsområde ingår sedvanliga arbetsuppgifter inom reception, café & butik, konferens, lagerhantering med inventering samt intern back office-administration. Dina arbetsdagar kommer således innefatta många och varierande arbetsuppgifter där du sätter besökarna i fokus och hjälper till med det som behövs för dagen. Det kan vara alltifrån att ta emot besök och större grupper, duka fram fika till konferenser, boka taxiresor, göra skyltar till cafeét, göra varubeställningar och inventeringar samt se till att café, butik och reception ser välkomnande ut.
Exempel på arbetsuppgifter:
• Besöksmottagande – kontaktperson under besöken
• Försäljning & kassahantering
• Ansvar för butik & café - förberedning av smörgåsar, beställning av varor, påfyllning, inventering, kontakt med leverantörer etc.
• Förberedning inför konferens och event
• Boka guidade turer och koordinera guide med besökare
Som Servicevärd kommer du ha bäst koll på vilka som befinner sig i museets lokaler, du kommer därmed även ha utrymningsansvar vid situationer där risker för fara uppstår.
Detta är en deltidstjänst med placering i Göteborg, Arendal. Arbetstiderna är förlagda måndag - fredag kl. 9.15 - 17.15 samt lördag - söndag kl.10.15-16.15. På helgerna tillkommer det OB. Vi ser gärna att du är flexibel gällande arbetsdagar, arbetstider och kan ställa upp med kort varsel. Man kommer att ingå i en pool där arbetspass släpps löpande, vilket man sedan bokar upp sig på. Vi förväntar oss att ni kan arbeta minst 2-3 dagar i veckan.
Har du körkort och tillgång till egen bil är detta meriterande.
Om dig
Vi söker dig som har en gymnasieutbildning samt erfarenhet inom service eller försäljning. Du besitter grundläggande kunskaper i Officepaketet och har lätt för att lära dig nya datasystem. Har du sedan tidigare erfarenhet av något kassasystemet är detta ett plus. Eftersom museet tar emot svenska så väl som internationella besökare är det även väsentligt att du behärskar både svenska och engelska flytande i tal och skrift. Behärskar du ytterligare språk är detta mycket meriterande.
För att lyckas i denna roll ser vi att du är en positiv och prestigelös person som hellre hittar lösningar än problem. Du gör gärna det lilla extra för att ge en serviceupplevelse utöver den vanliga och är inte rädd för att ta egna initiativ och hugga i när det behövs. Vidare ser vi att du är en lagspelare som värderar tydlig kommunikation och ett gott samarbete. Du är van vid ett varierande arbetstempo och ser mer tempofyllda perioder som en rolig utmaning i arbetslivet.
Viktigt för tjänsten är:
- Att du har en annan huvudsaklig sysselsättning
- Att du behärskar svenska och engelska flytande i tal och skrift
- Att du är serviceinriktad, prestigelös och initiativtagande
- Att du kan arbeta både vardagar och helger.
Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.
Kontaktuppgifter
Har du frågor om tjänsten eller rekryteringsprocessen är du varmt välkommen
att kontakta ansvarig rekryterare: Ellen Weckström via ellen.weckstrom@adecco.se
Har du frågor angående registrering, var god kontakta supporten via info@adecco.se
Varmt välkommen med din ansökan!
Sökord
Servicevärd, receptionist, besökarvärd, museum, reception, café, butik, service, front desk
Kontaktpersoner på detta företaget
Tove Östberg
Leila Mekidiche
08-598 981 58
Per Östman
0736847137
Lovisa Kvam
0859898002
Sandra Jonsson
08-598 980 22
Annmarie Lund
Linda Josephson
08-598 980 00
Lena Wassen
0736847486
Zandra Briseid
08-59898006
Mary Cairns
0736847147