Serviceadministratör

Arbetsbeskrivning

Serviceadministratör
Servicekoordinator till Solna omgående!



Vi söker dig som har arbetat med service, administration och orderhantering. Till vår kund inom laboratorieutrustning söker vi nu dig som kan komma in och stötta under en period. Du sitter på kontoret i Solna tillsammans med 10st kollegor och du har ditt egna kontorsrum. Parkering finns att tillgå och flera restauranger finns i närheten.



Start: Omgående (juni) tom september 2019
Omfattning: 50-100% i arbetstid enligt överenskommelse
Arbetsgivare: Randstad AB
Plats: Solna



Kunden befinner sig i en övergångsperiod där verksamheten gör förändringar och behöver nu en person som kan stötta upp och sköta serviceärenden, administration och orderhantering samt kontakten utåt mot kunderna. Företaget är inom laboratoriebranschen och levererar utrustning och reservdelar till kunder inom industri, sjukhus, skolor osv. Du rapporterar till VD:n i företaget.



Arbetsuppgifter:


• Ta emot inkommande serviceärenden och order via mail
• Registrerar order och information i systemet Mamut
• Skapa offert, avtal och läsa av prislistor
• Kontakta och boka in servicetekniker
• Beställa reservdelar och ser till att lagret har rätt nivå
• Skicka underlag till ekonomiavdelningen
• Transportbokning
• Kontakt med leverantörer, delvis från Asien och Europa (engelska)


Krav:
- Liknande erfarenheter
- Flytande engelska i tal och skrift



Meriterande (men inget krav):
- Viss teknisk förståelse



Vem är du?
Här behöver du vara frågvis, nyfiken och lösningsorienterad. Du har inte alltid all information och behöver ibland fråga tekniker, leverantörer eller kunder för att få rätt information. Du har en positiv inställning, är väldigt lyhörd och ser detaljer. Du är inte rädd för att hugga in där det behövs.




Om Randstad
Hösten 2016 bytte Proffice namn till Randstad. Med över 600 000 anställda i omkring 40 länder är Randstad världens största företag inom rekrytering och bemanning.

Som konsult hos Randstad är du anställd hos oss och jobbar ute hos någon av våra kunder. Du har samma fördelar som hos en traditionell arbetsgivare med kollektivavtal och förmåner som friskvårdsbidrag, företagshälsovård, försäkringar och rabatt på träningskort.

Utöver det får du även en mängd karriärmöjligheter, möter olika företagskulturer och får erfarenhet från olika branscher vilket gör att du utvecklar din kompetens och får ett spännande, välfyllt CV. Söker du en arbetsgivare som erbjuder spännande uppdrag och nya kontaktnät kommer du trivas hos oss.

Sista ansökningsdag: 2019-06-20, urval och intervjuer kommer att ske löpande. Tjänsten kan komma att bli tillsatt innan sista ansökningsdag, ansök därför så snart som möjligt.

För information: Caroline Karlsson caroline.karlsson@randstad.se

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid
  • Publicerat: 13 juni 2019

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


Ordermottagare / operativt inköp

Ordermottagare / operativt inköp

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Orderadministratör

Orderadministratör

20 december 2024

Administratör

20 december 2024