OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Tjänsten som Service Administration - Warranty Claim är placerade inhouse hos Samsung i Upplands Väsby. Arbetet som Serviceadministratör ligger under serviceavdelningen och innefattar till största del bedömning av garantireparationer, utifrån de serviceordrar som inkommer från Samsungs serviceombud runt om i Norden. Dessa order hanteras initialt i ett program som heter SAP R/3, vidare analyserar man denna data i Excel och Samsungs egna webbaserade servicesystem. Varje månad gör man månadsavslut, för att sammanställa kostnader, statistik etc. som därefter delges våra serviceombud. Ett månadsavslut innefattar ca: 20.000 serviceordrar. För rätt person är detta en spännande och intressant tjänst, även då arbetsuppgifterna är mycket rutinmässiga. Arbetet innefattar även kontakter med och information till Samsungs nordiska servicepartners, så att samarbetet fungerar smidigt när det gäller servicehantering. Det kan även handla om att bistå vid vissa allmänna serviceärenden samt att vara behjälplig på avdelningen. Vi söker dig som har teknisk/administrativ gymnasieutbildning eller motsvarande, samt några års erfarenhet av tekniskt-administrativt arbete. Det är av stor vikt att du har ett intresse av att arbeta med siffror och ser lösningar och förbättringsområden inom detta område. Har du dessutom ett tekniskt intresse ser vi detta som en stor fördel. Rapporteringen genomförs till stor del i SAP R3, som vi mycket gärna ser att du har erfarenhet av. Vi söker en person som är snabbtänkt, strukturerad, initiativrik, klarar av ett högt tempo och tycker om att arbeta i en flexibel och mångskiftande miljö. Du har lätt för att lära och vi ser gärna att du har branscherfarenhet. Du talar och skriver självklart bra engelska, då det är både Samsungs och Sykes koncernspråk.