Serviceadministratör till bilföretag i norrort

Serviceadministratör till bilföretag i norrort

Arbetsbeskrivning

Är du redo att ta en bilåterförsäljares viktigaste roll? Du blir i rollen som servicesäljare att vara ansiktet utåt för bilåterförsäljarens verkstadsdel och du representerar företaget med ditt trevliga bemötande och din kunskap.

Arbetsuppgifter

Som servicesäljare har du kontakt med verkstadens kunder genom hela serviceprocessen samt ger stöd och vägledning. En viktig del i arbetet är att alltid ge kunden ett trevligt och professionellt bemötande samt säkerställa att kundens önskemål blir uppfyllda. Dina arbetsuppgifter kommer innebära att boka in kunder på verkstadsbesök via telefon, ta emot samt lämna ut bilar, vägleda kunderna i tekniska frågor och ta betalt eller fakturera. Du kommer även att arbeta med merförsäljning.

Ditt arbete sker i verkstadens datorsystem samt via telefon och mail.

Din profil

Vi söker dig som har en bakgrund inom serviceområdet och kanske redan har en dokumenterad arbetslivserfarenhet av bilbranschen. Alternativt har du jobbat med ett annat servicekrävande yrke och är övertygad om att detta är ditt drömjobb. Det är av absolut största vikt att du har känslan för att ge god service och ett riktigt bra kundbemötande.

Kvalifikationer
- Du behärskar svenska och engelska mycket väl i både tal och skrift.
- Krav är att du innehar B-körkort.
- Mycket meriterande är om du har erfarenhet av något av bilbranschens datorsystem Kobra, Automaster, Tacdis eller Winassist.
- Har du ett bilintresse ser vi det som ett plus.

Personliga egenskaper
Viktiga egenskaper för att lyckas i rollen är ett effektivt arbetssätt, kunna ta egna initiativ samt kunna vara flexibel i arbetet. Du klarar av ett högt arbetstempo och kan trots det ha flera ärenden igång samtidigt. Du är en person som brinner för att ge god service och strävar alltid efter att överträffa kundens förväntningar.

Som person är du social och har lätt för att samarbeta med andra. Du har en positiv attityd som lätt smittar lätt av sig till dina kollegor och säkerligen även till dina kunder. I tjänsten kommer du att möta olika typer av utmaningar och olika situationer, men med din inställning hittar du alltid lösningarna som gör kundens dag. Du är lyhörd och anpassar dig efter varje människas personlighet och behov och du är en fena på att skapa en personlig relation med kunden. I detta urval kommer stor vikt att läggas vid din personlighet.

Ansökan och tillträde
Detta är en tjänst på heltid, med start så snart det är möjligt. Arbetstiderna är förlagda dagtid klockan 07.00-16.00 måndag-fredag. Du får en trygg anställning hos Starfinder och en konsultchef som finns vid din sida längs vägen och stöttar dig till en framgångsrik karriär.

Frågor om tjänsten och processen besvaras av Johanna-Elise Blom, 073-688 59 50. Intervjuer sker löpande så skicka gärna in din ansökan så snart som möjligt. Ansökan och CV tas endast emot via annonsen p.g.a. GDPR.

Välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 december 2021
  • Ansök senast: 30 december 2021

Liknande jobb


26 november 2024

26 november 2024

Kontors/trivselansvarig

Kontors/trivselansvarig

22 november 2024