Serviceadministratör till Linde Material Handling

Arbetsbeskrivning

Arbetsbeskrivning
Vi söker nu en serviceadministratör till vår kund Linde Material Handlings kontor i Rosersberg. Som serviceadministratör arbetar du i företagets reception tillsammans med en eller flera kollegor i en bred roll där du förutom att vara ett ansikte utåt mot externa besökare bistår med diverse administrativa och serviceinriktade arbetsuppgifter. I arbetet har du ett nära samarbete med företagets serviceenhet i form av tekniker, säljare, marknad och ekonomi.

Arbetsuppgifterna innefattar bl.a.:
- Ta emot externa kunder
- Samordna serviceavtal, offerter och avtalsförslag
- Diverse administration och arkivering
- Ta emot samtal/mail
- Löpande fakturaattest/kontering
- Beställa och distribuera arbetskläder
- Agera stöd till servicechefen och regionkontoret i Stockholm

Arbetets omfattning
Heltid
Visstidsanställning med start omgående och pågår till 2017-08-31, med möjlighet till förlängning.

Tjänsten ingår i vår uthyrningsverksamhet, vilket innebär att du kommer vara anställd av Magna, men arbeta hos vår kund.

Kundföretaget
Linde Material Handling, som ingår i KION Group, räknas till en av världens ledande tillverkare av motvikts- och lagertruckar och är marknadsledande i Europa. Linde kan dessutom erbjuda sitt Know-how inom elektriska drivsystem efter decennier av utveckling och produktion, till kunder för olika användningsområden. Som ett internationellt företag, finns Linde Material Handling verksamt med nio produktions- och monteringsfabriker runt om i världen, och har ett globalt sälj- och servicenätverk med kontor i mer än 100 länder.

Linde Material Handlings huvudkontor för Sverige ligger i Örebro. Vi har även regionkontor i Stockholm, Göteborg, Malmö och Örnsköldsvik.

Linde Material Handling i Sverige har ca 380 medarbetare och en omsättning på ca. 1,2 miljarder kronor.

Din profil
Kompetenskrav
Vi ser att du som söker har tidigare erfarenhet av liknande arbetsuppgifter inom administration och service. Arbetslivserfarenhet inom reception är meriterande. Du är flytande i både svenska och engelska språket, då internationella kontakter förekommer. Meriterande är även om du tidigare arbetat i Scala och/eller Palette.

Personliga egenskaper
För att trivas i denna roll ser vi att du är en positiv, utåtriktad, prestigelös och serviceinriktad person. Du har en vilja att ta egna initiativ och hittar gärna nya sätt att effektivisera ditt arbete och dina rutiner. Du är en person som tycker om att ha ordning och struktur i ditt arbete, samtidigt som du gärna hjälper till där det behövs.

Intresserad? Skicka in din ansökan snarast då urval sker löpande. Vid eventuella frågor om tjänsten hänvisar vi till Emma Henriksen på emma.henriksen@magna.se.

Vårt företag
Vi är en samarbetspartner som hjälper företag att utveckla, utmana och förbättra organisationer inom bemanningslösningar och rekryteringsuppdrag. Vi hjälper våra kunder med allt ifrån juniora tjänster till chefs- och specialistroller. Våra kompetensområden är HR & Lön, Ekonomi & Finans, Kundtjänst & Administration, Marknad & Försäljning, It & Teknik, Handel & Logistik, Industri.

Vi önskar en blandad arbetsstyrka och välkomnar mångfald och sökande oberoende av t ex funktionshinder, kön, etnicitet, ålder och sexuell läggning.
Vi är ett auktoriserat bemanningsföretag med kollektivavtal, försäkringar och tjänstepension.

Varje människa har en fantastisk potential. Det är viktigt att ta till vara på alla människors kompetens och erbjuda dem möjligheten att uppnå sina drömmar. Genom omsorgsfullhet, väl fungerande rekryteringsprocesser och hög kompetens hjälper vi människor och företag att mötas och lyckas tillsammans. En bättre värld helt enkelt!

Kontaktpersoner på detta företaget

Emma Henriksen

Louisa Björklund

Frida Bergman

Marcus Nilsson

Marcus Nilsson
076-6778778
Christian Vikander
070 512 49 15
Christian Vikander
08 - 121 502 04
Jessica Tollstoy

Johanna Lindholm

Ann-Sofie Widlund Stendalen
08-501 685 11

Sammanfattning

  • Arbetsplats: MAGNA AB Stockholm
  • 1 plats
  • 3 - 6 månader
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Visstid, 3-6 månader
  • Publicerat: 5 maj 2017

Besöksadress

Industrigatan 4A, Stockholm
None

Postadress

Industrigatan 4A
Stockholm, 11246

Liknande jobb


23 december 2024

Business Support

Business Support

20 december 2024

23 december 2024