OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Gigstep söker nu en duktig och serviceälskande onsitetekniker.
Här får du möta användare och jobba med det du gillar - problemlösning av IT-relaterade problem! Som Onsite-tekniker arbetar du med IT-support på plats ute hos kund. Du kommer hjälpa användarna med olika IT-relaterade problem. Det kan vara allt ifrån att installera nya datorer, upplåsning av konton, koppla skrivare, uppgradera programvaror till att felsöka befintliga datorers hård- och mjukvara. Ingen dag är den andra lik....
Som person är du nyfiken och vill gärna lära dig mer. För att lyckas behöver du ta ansvar och vara serviceminded.
Vi tror (mest hoppas) på att du uppfyller följande önskemål:
- Gymnasieexamen med inriktning IT/teknik, alternativt Yrkeshögskola
- Du har koll på: Office 365, Active Directory, Windows 10 och basic nätverk. Med koll på menar vi att du vet hur du navigerar och kan göra enklare felsökning.
- Du har tidigare arbetat med kunder och service på något sätt. Kanske har det varit i en servicedesk, kanske på någon praktik men det viktiga är att du tagit med dig kunskap i kundbemötande.
- Du kan snacka IT med såväl dina kompisar som dina föräldrar (nu känner vi ju inte dina föräldrar, men det vi menar är att du kan förklara för även de som inte är lika duktiga som du när det gäller IT).
- Du är grym på engelska och talar/skriver svenska på modersmålsnivå.