OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Serviceansvarig
Friskis&Svettis Skövde är en modig, stark och progressiv förening - en viktig aktör för folkhälsan i kommunen. Nu bygger vi framtidens organisation för att bli ännu starkare och ta ett ännu större ansvar för hälsa genom rörelseglädje i Skövde med omnejd. I detta arbete söker vi nu en driven och engagerad serviceansvarig.
Vill du bidra till lustfylld och lättillgänglig träning av hög kvalitet för alla i Skövde? Vill du vara med och göra Friskis till en trevlig plats för funktionärer och medlemmar? Då har vi en spännande ny tjänst för dig!
Om rollen Som serviceansvarig ansvarar du för servicedelen i vår ideella organisation med ca 90 funktionärer och 2 300 medlemmar. Du spelar en viktig roll i att våra medlemmar och funktionärer får ett bra bemötande oavsett om de möter oss digitalt eller fysiskt i våra lokaler. Som serviceansvarig ser du till att funktionärerna inom ansvarsområdena reception och fastighet har förutsättningar för att utvecklas och utföra sina uppdrag för medlemmarnas bästa och mot organisationens mål.
Du är en viktig kontakt med blivande och befintliga medlemmar samt funktionärer och värdar. Du bidrar till en hög servicenivå som med våra värderingar och medlemmen i fokus stimulerar till lättillgänglig och lustfylld rörelse.
Dina ansvarsområden kommer att vara medlems- och funktionärsservice och tillviss del internkommunikation samt rutiner inom dessa områden. Du ansvarar även för att anläggningens skötsel håller hög kvalitet.
Du kommer, tillsammans med verksamhetschef leverera resultat utifrån de målsättningar som våra medlemmar, genom styrelsen, satt upp för verksamheten. I tätt samarbete med verksamhetschefen har ni ett gemensamt ansvar för att utveckla verksamheten som helhet.
Du har också ett stort ansvar för att se till att det ideella engagemanget som föreningen vilar på alltid upplevs som attraktivt och glädjefyllt av våra funktionärer.
Om dig Som person trivs du med att växla fokus mellan arbetsuppgifter som rör den strategiskt långsiktiga utvecklingen och vardagliga praktiska uppgifter. Du brinner för god service och problemlösning samt har en god administrativ förmåga med erfarenhet av utveckling av rutiner, manualer och stödsystem. Du kommer att ansvara för att se till att dessa ständigt utvecklas i takt med våra medlemmars behov och vårt utbud.
Erfarenhet inom kommunikation och marknadsföring är meriterande och du kan med denna erfarenhet bidra till att stärka bilden av föreningen och dess attraktionskraft. Du är bekväm i att hålla såväl peppande gruppmöten som personliga utvecklingssamtal med funktionärer. Du har god kunskap inom kundservice och förstår hur det bedrivs inom ramen för Friskis värderingar. Vi ser att du är lyhörd och har såklart ett genuint intresse för träning.
Du har lätt för att kommunicera i tal och skrift på såväl svenska som engelska. Du har god datorvana och är van att arbeta i MS Officepaketet, sociala medier, InDesign och Photoshop.
Du kommer att rapportera till verksamhetschefen och arbetar schemalagt efter våra medlemmars behov. Tjänsten omfattar 80 procent som anpassas efter verksamhetens årscykel. Utöver detta förväntas du utbilda dig inom Friskis&Svettis och hålla i ett antal träningspass i veckan.
Vi önskar tillsätta tjänsten senast 1 december men gärna tidigare. Skicka din ansökan med personligt brev, CV och referenskontakter senast den 11 oktober till sara@skovde.friskissvettis.se. Intervjuer sker löpande.