OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vi söker en Serviceansvarig med stor erfarenhet av bandkranar och grundläggningsmaskiner?
Vill du ha en utmanande roll med stort eget ansvar? Vill du arbeta i en privatägd familjekoncern med verksamhet i 42 länder? Är du teknisk samordnare, platschef eller liknande och vill ta nästa steg eller är du teknisk chef idag och vill vidareutvecklas? Då ska du söka tjänsten som Serviceansvarig hos oss.
Vi söker en person med ett stort tekniskt intresse. Erfarenhet av ledarskap är ett krav. Du ska ha erfarenhet av att driva projekt både individuellt och i grupp. Du ska ha god kommunikativ förmåga och förhandlingsvana. Du ska ha vana vid att leda och utveckla personal.
Tjänsten innebär att vara ansvarig för vår enhet med bandkranar och grundläggningsmaskiner i Sverige. Vi samarbetar även med Liebherr i Norge och Finland.
Arbetet innebär att utveckla kundrelationer, följa upp kunder och maskiner, leda det dagliga arbetet för våra servicetekniker på enheten samt utveckla försäljning av reservdelar och servicekontrakt. Du hanterar även servicemeddelande, garantier och support, ofta i kontakt med moderbolaget i Österrike.
Du har resultatansvar för din enhet. Du rapporterar till Säljdirektör Liebherr-Sverige och till segmentets moderbolag i Österrike.
Kunderna och våra servicetekniker finns utspridda i landet och därför kräver tjänsten resor två till tre dagar per vecka inom Sverige och vid behov även inom Norden. Fabriksresor till Europa förekommer ett par gånger per år. Tjänsten tillhör vår enhet i Västerås.
Välkommen till ett glatt gäng, högt tempo och en utmanande och varierad tjänst. Urval sker löpande och tjänsten kan tillsättas innan rekryteringsperioden är slut.
Ansökan ska göras på engelska och ev intervju sker också på engelska.
För frågor rörande tjänsten och rekryteringsprocessen vänligen vänd er till Personalchef Marina Sjögren.
Vi undanber oss kontakt från rekryteringsföretag och annonsörer.