OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KTH är ett av Europas ledande tekniska universitet och en viktig arena för kunskapsutveckling. Som Sveriges största universitet för teknisk forskning och utbildning samlar vi studenter, forskare och fakultet från hela världen. Vår forskning och utbildning omfattar såväl naturvetenskap som alla grenar inom teknik samt arkitektur, industriell ekonomi, samhällsplanering, historia och filosofi.
Arbetsuppgifter
I rollen som serviceassistent är dina huvudsakliga arbetsuppgifter att möta och serva skolans medarbetare i olika ärenden.
Medarbetarna söker sig till Servicecenter antingen genom att besöka de fysiska servicediskarna eller via e-post och telefon. Arbetet innebär att självständigt hantera service såsom cateringbeställningar, resebokning, inköp, samt hjälpa till vid konferenser och disputationer.
I denna spännande och sociala roll kommer du ha många och varierade uppgifter. Du tillhör ITM-skolans Servicecenter, där du och dina 14 kollegor tillsammans verkar för att ge bästa service till skolans medarbetare. Tjänsten som serviceassistent lämpar sig för dig som är en utpräglad servicemänniska och som alltid gör det lilla extra i alla möten. Du tar ett eget ansvar för att slutföra det ärende du tagit dig an, och för att passa in i rollen är det viktigt att du är såväl självdrivande som duktig på att samarbeta i ditt arbete. Då en del medarbetare behöver en guidande hand för att få rätt och professionell hjälp är det viktigt att du är lyhörd och kommunikativ.
Kontoret som du kommer att sitta i är beläget nära T-bana Tekniska Högskolan. Tjänsterna avser tillsvidareanställningar, där KTH tillämpar 6 månaders provtjänstgöring.
Kvalifikationer
Vi söker dig med
- gymnasieutbildning
- något års arbetslivserfarenhet av service- och administration
- flytande kunskaper i svenska och engelska, såväl tal som skrift
Vi tror att du redan idag jobbar eller har jobbat med liknande arbetsuppgifter, gärna på hotell eller inom annan servicenäring. Du har hög social kompetens och god kommunikationsförmåga. Du är lyhörd och duktig på att bemöta olika personligheter och att anpassa budskapet efter mottagaren. Det är också viktigt att du har en administrativ ådra. Vidare har du en positiv attityd, god samarbetsförmåga och helt enkelt gillar att ha kul på jobbet! En del ärenden kan innehålla känslig information, varför integritet och personlig mognad är viktiga.
Sammantaget söker vi dig med hög servicenivå och en härlig inställning!
Vi kommer att lägga stor vikt på din personliga lämplighet, framför allt gällande:
- personlig mognad
- serviceförmåga
- samarbetsförmåga
- förmåga till strukturerat arbetssätt
Fackliga representanter
Du hittar kontaktuppgifter till fackliga representanter på KTH:s webbsida.
Ansökan
Du ansöker via KTH:s rekryteringssystem. Du som sökande har huvudansvaret för att din ansökan är komplett när den skickas in. Din kompletta ansökan ska vara KTH tillhanda senast sista dagen för ansökningsperioden.
Övrigt
Jämställdhet, mångfald och avståndstagande från alla former av diskriminering är både en kvalitetsfråga och en självklar del av KTH:s värdegrund.
För information om Behandling av personuppgifter i samband med rekrytering läs mer här.
Vi undanber oss direktkontakt med bemannings- och rekryteringsföretag samt försäljare av platsannonser.
Kontaktpersoner på detta företaget
Pär Jönsson, Professor
08-7908375
Helena Fehrm, Personalhandläggare
08-790 76 53
Pär Jönsson, Professor
08-790 83 75
Sergei Glavatskih, Professor
08-790 63 82
Levente Vitos, professor
08-790 83 56
Helena Fehrm / personalhandläggare
08-790 76 53
Antonio Maffei / forskare
08-790 78 71
Helena Fehrm /personalhandläggare
08-790 76 53
Stefan Jonsson /professor
08-790 89 49
Maya Salame, personalhandläggare
08-790 76 53