OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Migrationsverket är det naturliga navet för migrationen till Sverige. Varje år tar vi emot många tusen ansökningar från människor som vill arbeta, besöka, bo eller söka skydd i Sverige. Vi vill underlätta rörligheten över gränser genom god service och en snabb och rättssäker handläggning. Vår vision är ett Sverige som med öppenhet tar tillvara den globala migrationens möjligheter.
Migrationsverket är en arbetsplats som präglas av respekt för människan. Vi strävar efter att ingen ska bli diskriminerad och att alla ska ges lika möjligheter.
Vi söker assistenter till serviceteamet på Mottagningsenheten i Norrköping. Har du den personlighet och professionella kapacitet vi söker? Då erbjuder vi ett rikt och ansvarsfullt arbetsliv med många karriärvägar.
Vad du kan förvänta dig
Som medarbetare på Migrationsverket kan du förvänta dig ett givande arbete i en dynamisk miljö som präglas av ett fokus på ständiga förbättringar, samarbete och respekt för människan. Du erbjuds även en gedigen introduktion och goda möjligheter till fortlöpande kompetensutveckling.
Arbetsuppgifter
Som assistent kommer du självständigt och i samråd med arbetskamraterna i ditt team att utföra arbetsuppgifter knutna till handläggning av ärenden. I arbetet ingår kontakt med sökanden och offentliga biträden samt i förekommande fall andra myndigheter. Du kommer att arbeta med registrering och expediering av handlingar och akter samt både posthantering och digital posthantering. Det kommer även ingå hantering av dossier och allmänna kontorsgöromål. Vidare kan det ingå att boka möten, skicka kallelser och göra resebeställningar. Andra arbetsuppgifter som kan förekomma är svara i myndighetstelefon, protokollföring, beställningar av tolkar och översättningar etc.
Vad vi förväntar oss
Vi förväntar oss att du är god en representant för Migrationsverket och har ett respektfullt bemötande såväl internt som externt. Du deltar aktivt i vårt förbättringsarbete och visar engagemang för vårt uppdrag och dina arbetsuppgifter. Du står även för Migrationsverkets värdeord: tydlighet, empati och mod.
Kvalifikationer
Du har gymnasieutbildning, gärna med inriktning ekonomi alternativt KY-utbildning inom administration. Du har erfarenhet av administrativa arbetsuppgifter, exempelvis fakturahantering, inköp, resebokningar, posthantering och arkivvård samt har arbetat i en serviceinriktad roll. Det är meriterande om du har erfarenhet av arbete med professionellt bemötande, exempelvis inom kundtjänst eller reception, samt administrativ erfarenhet från offentlig verksamhet.
Du har god kommunikativ förmåga och kan uttrycka dig väl i tal och skrift på svenska och engelska samt goda kunskaper i Officepaketet.
Personliga kompetenser
Du tar ansvar för din uppgift, strukturerar själv ditt angreppssätt och driver dina processer vidare. Du arbetar mot mål och fokuserar på resultat samt styrs av mål- och resultattänkande i prioriteringar, planering och agerande. Du förändrar din inriktning när målen ändrar sig och har lätt för att anpassa sig till ändrade omständigheter. Ser möjligheterna i förändringar och kan snabbt ändra ditt synsätt samt förhållningssätt. Vidare så arbetar du bra med andra människor och relaterar dig till dem på ett lyhört och smidigt sätt. Du lyssnar, kommunicerar och löser konflikter på ett konstruktivt sätt. Du har intresse och motivation för tjänsten.
Upplysningar
Anställningsform: Allmän visstidsanställning om 6 månader
Vi tillämpar Individuell lönesättning.
Placering: Norrköping
Tillträde: Snarast
Vill du veta mer
Om du har frågor gällande rekryteringsprocessen kan du mejla till migrationsverket@academicwork.se.
Vill du veta mer om befattningen och arbetsuppgifterna kontaktar du Enhetschef, Lars Glänneskog, via lars.glanneskog@migrationsverket.se
Ansökan
Välkommen med din ansökan och meritförteckning senast fredag den 5 augusti.
Migrationsverket avböjer vänligt men bestämt alla samtal från försäljare av rekryteringstjänster och annonser.