OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vill du spela en viktig roll i att erbjuda utmärkt service samt bli en del av en av europas största bilkedjor? Vi söker en engagerad servicevtalsadministratör med fokus på service och kommunikation. Ta chansen att växa och ha kul på jobbet! Ansök idag, urval sker löpande!
OM TJÄNSTEN
Vår kund står just nu inför ett pilotprojekt som kommer att påverka hanteringen av serviceavtal och är därför i behov av förstärkning under en period framöver för att avlasta resterande team och säkerställa fortsatt volym i serviceavtalen.
I rollen som serviceavtalsadministratör kommer du i ditt dagliga arbete främst att arbeta med att ringa ut till företagets kunder och erbjuda förnyelse av deras serviceavtal samt ta emot nya ordrar. Du kommer att bli en viktig del av företagets ekonomiavdelning i Malmö som arbetar specificerat med serviceavtal. För att lyckas väl i rollen är det viktigt att du trivs i en roll med regelbunden kontakt med många olika kunder både muntligt och skriftligt. Utöver detta kommer du även att:
* I samarbete med kollegor i teamet administrera och ta emot serviceavtal
* Vara behjälplig med övrigt förekommande arbetsuppgifter
VI SÖKER DIG SOM
- Har tidigare erfarenhet av servicearbete med god känsla för försäljning
- Har goda kunskaper i officepaketet
- Kommunicerar obehindrat på svenska både i tal och skrift då det är koncernspråk och används dagligen
Det är meriterande om du har
- Ett intresse för bilar och grundläggande kunskap om fordonsunderhåll
Kunskap kan erhållas genom utbildning, erfarenhet eller att vara självlärd.
Vi kommer i denna process att lägga stor vikt vid dina personliga egenskaper. För att trivas i teamet och kunna axla den här rollen så tror vi att du är en person med öga för detaljer som är kommunikativ har en stark drivkraft att vilja göra ett bra arbete. Du har en god förmåga att snabbt sätta dig in i nya arbetsuppgifter samt har lätt för att samarbeta med andra. Du är strukturerad, noggrann, ansvarstagande och stresstålig. Vidare tror vi att du är social, har en stor känsla för service och kan kommunicera på ett kompetent och förtroendeingivande sätt.
Vi väntar oss många ansökningar för denna tjänst och kommer (utöver kraven) lägga vikt vid din motivering för tjänsten.
Vår rekryteringsprocess
Information om urvalsprocessen:
- Ett första screening samtal med oss på Academic Work
- Vi skickar ut ett Personlighets- och problemlösningstest (ca 40 + 12 minuter)
- En första intervju med oss på Academic Work
- Intervju hos kund
Denna rekryteringsprocess hanteras av Academic Work och vår kunds önskemål är att alla frågor rörande tjänsten skickas till Academic Work.
Vi tillämpar löpande urval och annonsen kan därmed komma att tas ned innan sista ansökningsdag om det är så att vi har gått vidare till urvals- och intervjufas. Rekryteringsprocessen innehåller två urvalstest: ett personlighetstest och ett test i kognitiv förmåga. Testerna är ett verktyg för att kunna hitta den kandidat med högst potential för tjänsten samt främja jämlikhet, mångfald och en rättvis rekryteringsprocess.
Vår kund är en av Europas största bilkedjor och har idag cirka 5 000 medarbetare som finns på drygt 150 olika kontor och anläggningar i Europa. På deras arbetsplatser har de stor bredd avseende bakgrund och tillsammans talar de över 30 språk.
Vår kund är övertygad om att en arbetsplats som utgörs av medarbetare med olika erfarenhet, kunskap och bakgrund har positiva effekter på såväl arbetsmiljön som företagets lönsamhet. Därav är respekt ett av deras ledord och de lägger stor vikt vid att ha en inkluderande arbetsplats där alla tar plats. Utöver respekt så är även kompetens och engagemang värderingar som genomsyrar företaget.
”När du som medarbetare växer, då växer också vi som företag” är ord som de arbetar efter. De vill hjälpa sina medarbetare att utvecklas i sin karriär och att man ska få arbeta med de arbetsuppgifter som man trivs bäst med.
De arbetar därför med situationsanpassat ledarskap, vilket innebär att deras ledare ska bemöta och coacha sina medarbetare utifrån varje individuell situation och roll.
Kontaktpersoner på detta företaget
Sara Frykedal
Consultant Manager Fanny Rosén
08-52257636
Fanny Rosén
Mette Risberg
0736448575
Hedvig Svärd
Konsultchef Catrin Laudon
Sara Frykedal
08-52257605
Fredrik Bardon
Konsultchefsassisten Anna Bengtsson
08-12 05 2224
Konsultchef Lisa Nordell
0812052231