OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Huddig AB utvecklar, tillverkar och säljer Huddig grävlastare till el-, järnvägs- och entreprenadbranschen. Företaget har sedan starten 1959 tillverkat över 10 000 grävlastare och det egna märket Huddig har länge varit marknadsledande bland grävlastare på den svenska marknaden. Kunden har en central roll i utvecklingsprocessen, då HUDDIG grävlastare oftast är anpassad efter kundens önskemål.
Företaget har 100 anställda och försäljningen sker via 25 auktoriserade återförsäljare i 13 länder. Huddig AB finns i kustkommunen Hudiksvall i södra Norrland.
Vill du vara med att starta upp ett nytt affärsområde inom Huddig? Vill du ha ett arbete där du både arbetar med kollegor internt på Huddig, med kunder och säljare i vårt nätverk? Då är det dig vi söker till oss som serviceavtalsansvarig!
Dina arbetsuppgifter
Det första året arbetar du tillsammans med eftermarknadschefen på Huddig och ansvarig på Staffare för att forma arbetet kring hur ett serviceavtalsupplägg ska se ut. Du kommer att starta en pilot där ni tecknar serviceavtal med kunderna och utvärderar arbetet kring serviceavtalet. Under den här perioden arbetar du med att skapa rutiner, arbetsprocesser och underlag för att lansera konceptet.
Från och med år två arbetar du med att följa upp serviceavtal, utbilda och sälja in konceptet till nya verkstäder. Det är viktigt att du snabbt får i gång ett koncept som fungerar i hela kedjan; från fabrik, med återförsäljare och verkstäder till kunden, genom att ta in synpunkter, förbättra och implementera nya idéer. Du kommer vara en del i ett marknadsteam med tolv andra personer du kommer samarbeta med.
Din profil
Vi söker dig som har en högskoleutbildning inom projektledning, marknadsföring, ekonomi eller motsvarande. Om du har erfarenhet från servicemarknad eller serviceavtalsförsäljning är det meriterande. För att trivas och utvecklas i rollen bör du ha ett teknikintresse.
Det här är en komplex och rolig roll där du jobbar med struktur, målfokus, planering och samtidigt ges möjlighet att analysera data och arbeta på detaljnivå med serviceavtalet. Du strävar efter att ge hög service, ser möjligheter och lösningar på utmaningar. Du gillar att ta kontakt med nya människor, har en god förmåga att lyssna in behov samt tycker det är roligt att presentera och sälja in koncept. Du talar flytande svenska, och har goda kunskaper i att kunna kommunicera på engelska i tal och skrift.
Ansökan
Sök denna tjänst redan idag, sista ansökningsdag är den 16 Maj 2021.
I den här rekryteringen arbetar vi med Clockwork rekrytering, vi frågor gällande tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Julia Mortimer på 070 821 53 15 eller till julia.mortimer@clwork.se.