Serviceavtalsansvarig till Huddig!

Serviceavtalsansvarig till Huddig!

Arbetsbeskrivning

Om företaget
Huddig AB utvecklar, tillverkar och säljer Huddig grävlastare till el-, järnvägs- och entreprenadbranschen. Företaget har sedan starten 1959 tillverkat över 10 000 grävlastare och det egna märket Huddig har länge varit marknadsledande bland grävlastare på den svenska marknaden. Kunden har en central roll i utvecklingsprocessen, då HUDDIG grävlastare oftast är anpassad efter kundens önskemål. Vi har 110 anställda och försäljningen sker via 25 auktoriserade återförsäljare i 13 länder. Huddig AB finns i kustkommunen Hudiksvall i södra Norrland.

Vill du vara med att starta upp ett nytt affärsområde inom Huddig? Vill du ha ett arbete där du både arbetar med kollegor internt på Huddig, och med kunder och säljare i vårt nätverk? Då är det dig vi söker till oss som serviceavtalsansvarig!


Dina arbetsuppgifter
Det första året arbetar du med att forma arbetet kring hur ett serviceavtalsupplägg ska se ut. Du kommer att starta en pilot där ni tecknar serviceavtal med några kunder och utvärderar sedan arbetet med serviceavtalet. Under den här perioden arbetar du med att skapa rutiner, arbetsprocesser och underlag för att lansera konceptet.

Från och med år två arbetar du med att följa upp serviceavtal, utbilda och sälja in konceptet till nya verkstäder i Sverige och globalt. Du kommer vara en del i ett marknadsteam med tolv andra personer.

Din profil
Vi söker dig som har erfarenhet från projektledning, arbetsledning eller annan liknande position. Har du jobbat inom servicemarknad, gärna inom maskin, entreprenad- eller fordonsbranschen är det ett plus. Om du även har ett teknikintresse är det meriterande.

Det här är en komplex och rolig roll där du jobbar med struktur, målfokus, planering och samtidigt ges möjlighet att analysera data och arbeta på detaljnivå med serviceavtal. Du strävar efter att ge hög service, ser möjligheter och lösningar på utmaningar. Du gillar att ta kontakt med nya människor, har en god förmåga att lyssna in behov samt tycker det är roligt att hålla presentationer. Du talar flytande svenska, och har goda kunskaper i att kunna kommunicera på engelska i tal och skrift.


Ansökan
Sök denna tjänst redan idag, sista ansökningsdag är den 20 juni 2021.
I den här rekryteringen arbetar vi med Clockwork rekrytering, vi frågor gällande tjänsten kontakta gärna rekryteringskonsult Julia Mortimer på 070 821 53 15 eller till julia.mortimer@clwork.se.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Clockwork Hälsingland AB 
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 juni 2021
  • Ansök senast: 20 juni 2021

Liknande jobb


Strategic Business Developer

Strategic Business Developer

23 december 2024

Business Transformation Lead

Business Transformation Lead

23 december 2024

19 december 2024