OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Bilbolaget har funnits sedan 1932 och verkar inom en rad olika områden inom bilägande. Vi är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford samt begagnat och säljer totalt 10 000 bilar. Vi säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstad, däckhotell, erbjuder tankning och tvätt samt har välsorterade bildelsbutiker. Bilbolaget har ca 475 medarbetare och finns på 14 orter i Norra Sverige. Vi strävar efter att vara en arbetsplats som kännetecknas av omtanke, tillgänglighet och kompetens. Varmt välkommen att söka för att bli en del av vår familj!
Servicecenterchef till Bilbolaget i Härnösand!
Har du ett brinnande intresse att leda personal och leverera kundnöjdhet på högsta möjliga nivå samtidigt som du gillar att jobba med siffor och utmana arbetssätt? Är du redo att ta nästa steg i karriären och börja arbeta med ett av Sveriges starkaste varumärken? Känner du att detta stämmer in på dig så ska du läsa vidare så berättar jag mer om tjänsten!
Då Bilbolagets nuvarande Servicecenterchef fått en annan roll i bolaget söker Bilbolaget efter nästa stjärna som ska axla rollen.
Som Servicecenterchef blir du personalansvarig över fyra erfarna kollegor där du har möjlighet att sätta din egen prägel på rollen.
I anställningen hos Bilbolaget erbjuds du en förmånlig pensionsavsättning efter företagets vinstandelsstiftelse.
Arbetsuppgifter
Det första Bilbolagets kunder möts av när de kommer in i lokalerna är Servicecentret. Bilbolaget lägger stor vikt i att alla deras kunder som ringer in eller besöker anläggningen möts på ett vänligt och professionellt sätt. Det gör denna roll oerhört viktig för helhetsintrycket kunderna får.
Servicecentret hjälper kunderna till rätt avdelning som kan vara allt ifrån att hitta rätt säljare till att hänvisa de till sin personliga servicetekniker eller vara behjälplig vid beställning av till exempel reservdelar. Inom servicecentret jobbar medarbetarna med hela reservdelsaffären: alltifrån ett dedikerat gäng som hjälper verkstaden/skadeverkstaden med delar, till inköpsrollen, servicecentret, däckhotellet, Tvätta & Tanka och godsmottagningen. Det ställer krav på att du som person har lätt för att sätta dig in i olika situationer inom respektive fokusområde för att leda din personal på bästa tänkbara sätt!
I samråd med Servicemarknadschef sätter du en budget som förväntas levereras under året. Din roll kommer vara jämnt fördelad mellan att leda personal och arbeta med de mer administrativa delarna så som fakturahantering, löner, lagerhantering och schemaläggning för att nämna något.
Vi söker dig som
Har du erfarenhet av ledarskap, service och budgetansvar är detta starkt meriterande. Har du dessutom erfarenhet från bilbranschen ser vi det som ett plus – dock ej ett krav. Bilbolaget söker en person som är driven, ser möjligheter och är tydlig i sitt ledarskap. Du kommer att arbeta efter en budget och hantera löner, vi ser positivt på om du sedan tidigare har ett ekonomiskt tänk. Önskvärt att nästa stjärna hos Bilbolaget även har viss vana av att analysera siffror & se till trender kopplat mot lagerhantering. Självklart har du även B-körkort.
Vi tror att dina personliga egenskaper är avgörande för hur väl du kommer trivas i rollen hos Bilbolaget. Du är en person som trivs att arbeta självständigt samtidigt som du likt övrig personal på Bilbolaget är en lagspelare ut i fingerspetsarna! Då du kommer leda och ansvara över människor är det viktigt att du är trygg i dig själv och lyckas förmedla budskap till personalen på ett pedagogiskt tillvägagångsätt.