Servicecentermedarbetare / Administratör till DB Schenker

Servicecentermedarbetare / Administratör till DB Schenker

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag på heltid som varar i 12 månader. Du blir anställd av Bravura och arbetar som konsult hos DB Schenker. Det finns goda möjligheter till förlängning av uppdraget.

Om företaget:

För DB Schenker är medarbetaren den viktigaste framgångsfaktorn. Hos företaget blir du en del av ett globalt logistiknätverk med över 72,000 kollegor över hela världen, varav ca 4000 på ett 50-tal orter i Sverige. DB Schenker Sverige erbjuder allt från landtransporter, internationella sjö- och flygfrakter samt konsulttjänster till lager- och logistiklösningar. DB Schenker tror att det är den enskilda individens glädje och engagemang som gör skillnad.

Arbetsuppgifter:

Som Servicecenter-medarbetare ingår du i ett team som tillsammans tillhandahåller deras kunder och logistikpartner bästa tänkbara service. I ett högt tempo och med en hög servicenivå agerar du och övriga i teamet en central roll för frågor rörande Parcel International. I denna rollen hanterar du ärende gällande inkommande paket från utlandet och tullhantering samt fakturering. Utöver externa kunder är du även behjälplig internt, där du delar med dig av din expertis för produkten. Du blir en viktig del av ett internationellt team som har mycket på gång och som alltid strävar efter att ge bästa möjliga service såväl internt som externt.

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasial utbildning
• Meriterande om du har erfarenhet från logistikbranschen
• God system- och datorvana
• Goda kunskaper i svenska och engelska

Vi tror att du som söker motiveras av att ge förstklassig service, sätter alltid kunden i fokus och anstränger dig för att leverera lösningar. Du föredrar ett arbete med högt tempo och tidspressade situationer påverkar inte kvaliteten i ditt arbete. Vidare har du en god kommunikativ förmåga, en öppen inställning till andra människor samt uppskattar och ser ett värde i att samarbeta. Slutligen ser du möjligheter i förändringar, räds inte av utmaningar och har lätt för att anpassa dig efter nya situationer.

Övrig information:

Start: Omgående
Plats: Malmö
Lön: Enligt överenskommelse

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här

Är du nyfiken på hur vår rekryteringsprocess är upplagd? Du hittar mer information här

Har du frågor om tjänsten eller kring din registrering är du välkommen att kontakta vår kandidatsupport på vår chatt, info@bravura.se eller 010-171 47 10 så hjälper vi dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 12 juli 2023
  • Ansök senast: 2 augusti 2023

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Backoffice

Backoffice

22 december 2024

KYC Officer

KYC Officer

20 december 2024

Extrajobb inom AML

Extrajobb inom AML

20 december 2024

20 december 2024