Servicecentermedarbetare till Bilbolaget

Servicecentermedarbetare till Bilbolaget

Arbetsbeskrivning

Om Bravura:

Bravura är ett bemannings- och rekryteringsföretag för organisationer som vill hitta Next Gen Professionals. Hos oss finns massor av jobbmöjligheter, framförallt för dig i början av karriären med 0-8 års erfarenhet. Via oss kan du jobba som konsult eller bli rekryterad. Hitta ditt drömjobb - vi hjälper dig att lyckas!

Om tjänsten:

Det här är ett konsultuppdrag med goda möjligheter till överrekrytering. I den här rollen får du initialt en anställning hos Bravura, och det är uttalat att Bilbolaget har för avsikt att erbjuda dig anställning hos dem på sikt. Detta ger både dig och Bilbolaget en bra möjlighet att lära känna varandra samt utvärdera hur ni trivs med ert samarbete.

Om företaget:

Bilbolaget har funnits sedan 1932. Idag finns de på 14 orter i norra Sverige med omkring 380 anställda. De är Norrlands ledande återförsäljare av Volvo, Renault, Dacia, Ford och begagnat. Bilbolaget säljer personbilar och transportbilar, har hyrbilsverksamhet, verkstäder, däckhotell samt välsorterade bildelsbutiker. Därtill erbjuder de tankning och tvätt.

Omtanke, tillgänglighet och kompetens kännetecknar Bilbolaget som arbetsplats, de strävar efter att vara familjära.

Arbetsuppgifter:

Som servicecentermedarbetare har du varierade arbetsuppgifter med kundservice i fokus. Bemötande av kunder sker i verkstadens kundmottagning samt via mejl och telefon. Du informerar, guidar och hjälper kunden i dess ärenden. I arbetsuppgifterna ingår försäljning och merförsäljning av produkter och tjänster, till exempel reservdelar eller serviceavtal. Du är kundens första kontakt och ansiktet utåt för Bilbolaget.

Tillsammans med kollegor säkerställer du god ordning, påfyllnad av produkter, inköp, lagerhantering och genomförande av andra uppgifter.

• Hantering av kundärenden i butik samt via mejl och telefon
• Försäljning av produkter och tjänster
• Ansiktet utåt för Bilbolaget

Utbildning, Erfarenhet och personliga egenskaper:

• Avslutad gymnasieutbildning
• Erfarenhet av kundservice
• God dator- och systemvana
• Goda bilkunskaper
• Svenska och engelska obehindrat i tal och skrift
• B-körkort

Vi söker dig som är uppmärksam, tillmötesgående och tycker om att hjälpa andra. Du sätter alltid kunden i fokus och får energi av att träffa människor. Eftersom du har daglig kundkontakt initierar du gärna samtal, du gör dig förstådd i kommunikationen och anstränger dig för att lösa kundens ärenden. Vidare är du nyfiken och motiveras av att driva ditt arbete framåt genom egna initiativ. Du anpassar dig fort till nya situationer och tycker det är roligt med utmaningar, samtidigt anpassar du ditt arbete och beteende efter olika personer och förutsättningar. Vi ser gärna att du är inkännande och har lätt för samarbete med kollegor.

Övrig information:

Start: Omgående/Enligt överenskommelse
Plats: Örnsköldsvik
Lön: Lön i enlighet med GFL

Funderingar kring Bravuras rekryteringsprocess? Du finner svar på de vanligast förekommande frågorna här: http://bravura.se/min-profil/fragor-och-svar/

Har du specifika frågor om tjänsten ber vi dig att mejla info@bravura.se så hjälper någon i teamet dig. Ange vilken tjänst det gäller.

Vi rekommenderar att du skickar in din ansökan omgående då vi gör ett löpande urval. Välkommen med din ansökan!

Sökord: Servicecentermedarbetare, servicecenter, kundservice, service, butik, butiksmedarbetare, butiksförsäljning, försäljning, bilar, bil, reservdelar, kundmottagning, Bilbolaget, Heltid, Örnsköldsvik

Kontaktpersoner på detta företaget

Nina Wennersten

Kristina Nicolin

Karin Vannfält-Restorp

Amanda Forssell

Sofie Persson

Karolina Hoti

Josefine Gustafsson

Isabelle Riddez

Johan Ström

Lisa Eklund

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Bravura
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 21 november 2022
  • Ansök senast: 31 december 2022

Besöksadress

Hornsbruksgatan 28, 11734 Stockholm
None

Postadress

Långholmsgatan 27
Stockholm, 11733

Liknande jobb


Customer Success Manager!

Customer Success Manager!

29 november 2024