OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Det varma, välkomnande företaget!
Alde International Systems AB är ett världsledande företag inom fritidsbranschen. Vi utvecklar, producerar, marknadsför och säljer vattenburna värmesystem för husvagnar och husbilar med Europa och Nordamerika som våra största marknader.
För oss på Alde är det viktigt att vara en bra arbetsplats. Att jobba med arbetsmiljön är en naturlig del i vår verksamhet, likaså att satsa på utbildning för våra medarbetare. Det bidrar till både effektivitet och kvalitet, och självklart till vår trivsel och arbetsglädje. Våra värderingar framåtsträvande, välkomnande och pålitliga utgör grunden för all vår verksamhet på Alde och vi är övertygade om att vi är mest framgångsrika när vi arbetar som team mot gemensamma mål. Läs mer om Alde på www.alde.se
Vi söker nu en servicechef till en nyinrättad tjänst på vårt servicecenter i Färlöv, strax utanför Kristianstad. I denna rekrytering samarbetar vi med Wikan Personal.
Dina arbetsuppgifter
I rollen som servicechef koordinerar och leder du Alde och Truma Sveriges eftermarknads- och serviceverkstadsteam i Färlöv. I rollen ligger fokus på att initiera aktiviteter för att förbättra och utveckla Alde och Trumas service och support efter kundernas behov och efterfrågan. Ni tillsammans initierar, koordinerar och genomför aktiviteter som stärker Alde Service-nätverk globalt. Servicechefen fungerar som en länk mellan försäljnings-, marknads- och utvecklingsavdelningen samt dotterbolagen och motsvarande funktioner inom Truma Gerätetechnik.
Som Servicechef är du till viss del delaktig i det operativa arbetet vilket innebär support mot ÅF och slutkund, reparation och garantiåtgärder samt utbildning av tillverkare och servicecenter. Som servicechef har du det övergripande personalansvaret för ca 9 personer med planering, uppföljning och coaching av tekniker och servicerådgivare.
Rollen kräver ett stort mått av affärsmässighet, initiativtagande och hög servicenivå där du fungerar som ett bollplank till dina medarbetare. Med ett stort engagemang och ett coachande ledarskap skapar du rätt förutsättningar för att medarbetarna ska kunna leverera och fortsätta utvecklas.
Exempel på arbetsuppgifter;
- Måluppfyllnad NKI Servicepartner och Verkstadskund
- Leda och utveckla avdelningen
- Digitalisera och effektivisera processer
- Arbeta med ständiga förbättringar
- Delta på mässor och kundevent
- Utveckla och utbilda servicecenter/partners Alde Servicenätverk i Europa
- Framtagning av rapporter och statistik
- Ansvara för omsättning mot kostnadsbudget
- Reklamations- och garantiärenden
- Operativt verkstadsarbete och kundsupport
Du rapporterar till vår marknadschef.
Din bakgrund/Dina egenskaper
Du har en genomförd gymnasieutbildning alternativt är du gymnasieingenjör och har därefter förvärvat dig erfarenhet inom ledarskap inom ett serviceföretag med en teknisk produkt. Som servicechef har du några års erfarenhet inom verkstad/service/eftermarknad inom tex fordonsbranschen och gärna i ett mindre eller medelstort bolag där du arbetat operativt, kundorienterat, digitalt och målinriktat. Vi ser det som meriterande om du har erfarenhet av HVAC (värme, ventilation, AC/luftkonditionering). Du gillar att skapa kontakter, inger förtroende och är resultatdriven. Förmåga att samarbeta och prestigelöshet är egenskaper som vi värderar högt på Alde.
Vi söker en erfaren och tydlig ledare som bygger förtroende, skapar en positiv och inkluderande arbetsmiljö, visar intresse, respekt och omtanke för andra och behandlar alla lika. Vidare är du kommunikativ, lyhörd och öppen för nya idéer med förmåga att arbeta i en dynamisk och föränderlig miljö.
Du kommer att ha många kundkontakter och även kontakter internt och inom koncernen och har därför lätt för att uttrycka dig i svenska och engelska i såväl tal som skrift. Vi ser det som en självklarhet att du har goda datorkunskaper och är van att arbeta med digitala lösningar för statistik, rapportering och kommunikation i någon form av affärssystem. Vi använder oss av Monitor.
Information och kontakt
Tjänsten är på heltid, dagtid, och är en tillsvidareanställning hos Alde med tillsättning under hösten med fördel i september. Du kommer utgå från vårt servicecenter i Färlöv och vi ser att du bor inom ett rimligt pendlingsavstånd på max 40 minuter. Tjänsten kräver B-körkort (meriterande med C-kort) och har cirka 5-15 resdagar per år, inom Europa. Sista ansökningsdag är den 22 juni För mer information kontakta rekryteringskonsult Sara Kvist på tel. 044 - 590 65 12.
Om Wikan Personal
Wikan Personal är ett auktoriserat och etablerat bemannings- och rekryteringsföretag. Med lokal förankring vill vi hjälpa företag och organisationer med kompetent och välmotiverad personal. Wikan har kontor på 15 orter i Sverige, omsätter ca 450 Msek och har omkring 1000 anställda. Läs mer på www.wikan.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Marie Andersson
0381-480 951
Elof Jansson
044-590 65 04
Lars Berntsson
044-5906505
Dan Samuelsson
044-590 65 01
Stefan Johansson
0417-77 99 81
Petter Bengtsson
0417-77 99 83
Catharina Holgersson
0417-77 99 82
Stefan Johansson
0417-779981
Andreas Håkansson
044-590 65 07
Petter Bengtsson
0417-779983