OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Arbetsbeskrivning
PODAB söker nu en driven och erfaren Servicechef för att leda och utveckla service- och supportavdelningen. Vi söker dig som har stark kundorientering, är lösningsfokuserad och har dokumenterad erfarenhet av att effektivisera och optimera serviceprocesser.
I denna centrala roll kommer du att ha det övergripande ansvaret för serviceavdelningen, teknisk support och hantering av garantiärenden. Du säkerställer att servicetekniker och supportteam levererar hög kundnöjdhet, effektiva arbetsprocesser och god lönsamhet. Dessutom kommer du att samordna tekniska utbildningar, både internt och externt, samt se till att teknisk information alltid är uppdaterad.
Du kommer att vara en del av ett expansivt företag där ditt arbete verkligen gör skillnad. Rollen innebär nära samarbete med kollegor, kunder och leverantörer, och du får en betydande möjlighet att påverka företagets fortsatta tillväxt. Tjänsten är baserad i Stockholm men har ett rikstäckande ansvar. Sök idag och bli en del av ett engagerat och innovativt team som tillsammans strävar efter att överträffa kundernas förväntningar!
I denna rekryteringsprocess samarbetar PODAB med Randstad. Ansvarig rekryterare Hanna Wide (hanna.wide@randstad.se) svarar gärna på dina frågor. Intervjuer sker löpande och tjänsten kan tillsättas före sista ansökningsdatum. Vi arbetar med ett kompetensbaserat urval. Om du uppfyller kriterierna ovan blir första steget i processen att genomföra två tester: ett problemlösningstest (Matrigma) och ett personlighetstest (MAP). Därefter gör vi ett första urval för att gå vidare till intervju.
Ansvarsområden
Planera och övervaka dagliga serviceoperationer samt effektivisera arbetsflöden.
Följa upp och rapportera avdelningens resultat samt identifiera och genomföra kostnadsbesparande åtgärder.
Ansvara för administration och uppföljning av garantiärenden.
Koordinera utbildningar för tekniker, personal och externa intressenter.
Ansvara för den tekniska supporten, inklusive nära samarbete med produktchefen och leverantörer.
Utveckla och implementera kundservicepolicyer och hantera kundklagomål och feedback.
Kvalifikationer
Erfarenhet av att leda en serviceorganisation, gärna inom fältservice eller liknande verksamhet.
Erfarenhet av budgetarbete och uppföljning av avdelningens resultat.
Förståelse för garantihantering och teknisk support.
Flytande i svenska och engelska, både tal och skrift.
Stark kommunikativ förmåga och erfarenhet av att hantera externa och interna kontakter.
Skicklig på planering och organisering, och som effektivt kan lösa problem när de uppstår.
Förmåga att ta initiativ och arbeta flexibelt
Om företaget
AB Podab
PODAB är ett familjeägt företag som sedan 1945 har specialiserat sig på professionell tvättstugeutrustning. Våra produkter finns i flerfamiljshus, inom städsektorn och på brandstationer, för att bara nämna några platser. Ambitionen är att våra produkter, vår specialistkompetens och väl utvalda produktsortiment ska leda till ett bekymmersfritt ägande för kunden. PODAB omsätter 150 miljoner och har 30 engagerade medarbetare samt ett väl etablerat samarbete med återförsäljare runt om hela landet.