Servicechef

Servicechef

Arbetsbeskrivning

Servicechef till VIMAB Söderhamn

Brinner du för ledarskap och drivs av att få vara med och utveckla en verksamhet med stor potential? Vi söker en Servicechef till VIMAB i Söderhamn som kommer att leda och utveckla ett engagerat och kompetent gäng servicetekniker. Är du den vi söker? Om rollen Som Servicechef kommer du att ha ett brett ansvar för avdelningen lokalt i Söderhamn och arbeta nära den operativa verksamheten. I rollen kommer du ha personal- och budgetansvar och kommer leda och fördela arbetet för fält och verkstad. Detta innebär daglig resursplanering, koordinering och kundkontakt. Dina arbetsuppgifter innefattar även fakturering, tidrapportering och övrig administration för avdelningen.
Avdelningen består idag av 10 servicetekniker där du har en viktig roll i att skapa rätt förutsättningar för medarbetarnas utveckling men också samarbetet mellan de olika filialerna runt om i Sverige.
I rollen tillhör du den lokala ledningsgruppen som består av en Stf. Servicechef/servicetekniker och en kundansvarig projektledare.
Du ges här möjlighet att sätta din egen prägel på rollen och förväntas bidra till att utveckla så väl kunder som att skapa engagemang och affärsmannaskap i alla led.

Om företaget Att erbjuda leverantörsoberoende service och underhåll av ventiler inom processindustrin har varit kärnan i VIMABs verksamhet från start. Verksamheten bedrivs på fem ställen i Sverige med huvudkontor i Motala och filialer i Perstorp, Söderhamn, Stenungssund, Stockholm samt ett dotterbolag i Norge. Dessa strategiskt placerade filialer, gör att man kan erbjuda komplett service i hela Sverige.
VIMAB ingår i en koncern av industriföretag vilka är specialiserade inom service och underhåll. Man har tack vare det även möjlighet att inom koncernen utföra mer än ventilrelaterade uppdrag. Koncernen är sedan 2023 noterade vid Nasdaq Nordic.
Läs mer på: www.vimab.se.

Din profil Vi söker dig som är en engagerad ledare med stark närvaro, trygghet och tydlig kommunikation. Som person har du ett affärsmässigt tänk med dig in i rollen och är flexibel och lösningsorienterad. Du har en god förmåga att skapa struktur och prioritera resurser och gillar att jobba mot uppsatta mål. Vidare ser vi att du som person har en positiv inställning och skapar engagemang hos dina medarbetare. Du ser dig själv som lyhörd och trivs med att arbeta i en roll där du får möjlighet att samarbeta med andra avdelningar.
Vi lägger stor vikt vid din personliga potential men för att lyckas i rollen behöver du ha: · Gymnasieexamen · Tidigare erfarenhet inom industri, bygg- och/eller teknikbranschen · Tidigare erfarenhet av budget- och resultatansvar · Minst 2 års erfarenhet av formellt personalansvar · Flytande kunskap i svenska i tal och skrift · God kunskap i engelska i tal och skrift · B-körkort · Genuint intresse av kundkontakt
Vidare ser vi det som meriterande om du har tidigare erfarenhet från branschen.

Ansök redan idag! För frågor gällande tjänsten eller rekryteringsprocessen vänligen kontakta ansvarigt rekryteringsteam nedan.
Vi kommer i urvalet att nyttja arbetspsykologiska tester. Du kommer också att tidigt i urvalet få del av och svara på hur du anser dig möta de skallkrav och meriterande aspekter som finns för tjänsten avseende utbildning, erfarenhet och kunskap. Vårt fokus kommer i ett första läge vara skallkraven och din personliga potential. Senare kommer naturligtvis personliga intervjuer med både oss och kund samt referenstagning ske.
Urval sker löpande i processen och tjänsten kan därför tillsättas innan sista ansökningsdag.
Sök tjänsten genom att klicka på ”ansök” och registrera dig i vår databas, detta för att följa riktlinjerna som gäller för GDPR.
Hoppas att vi möts i processen! Karolin Loström, 0721-47 92 36, karolin.loström@unikresurs.se Daniel Edqvist, 0721-42 69 23, daniel.edqvist@unikresurs.se

Unik Resurs
Välkommen till Unik Resurs!

Din rekryterings- & utvecklingspartner i med- & motgång

Hos oss är du alltid välkommen att kontakta ansvarig rekryterare om du har frågor eller funderingar kring ett annonserat uppdrag.

Om inte detta uppdrag passar dig är du välkommen att kontakta oss så kanske vi kan hitta ditt drömjobb tillsammans. Vi känner regionen och vet var du kan göra bäst nytta med din profil.

Lycka till!




Relaterade taggar: #LI-Onsite

Kontaktpersoner på detta företaget

Kristina Lind
076-7781513
Carolina Aspdahl
011-4700673
Peter Ardenfors

Marie Johansson
0455-341515
Petra Meyer Gardelin

Susanne Appelqvist
0455-341511
Susanne Appelkvist

örjan Högberg
013-4708091
Petra Meyer Gardelin
013-470 80 83
Peter Ardenfors
013-470 80 84

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Unik Resurs i Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 19 november 2024
  • Ansök senast: 12 december 2024

Besöksadress

Skyttegatan 2 58230 Linköping
None

Postadress

Djurgårdsgatan 56
Linköping, 58229

Liknande jobb


Verkmästare

Verkmästare

3 november 2023

2 november 2023

2 november 2023

2 november 2023