OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicechefen kommar att arbeta med erfarenheter av bolagets produkter i fält. Funktionen är etablerad och utvecklas nu utifrån framtidens behov av aktiviteter i fält, utbildning och återkoppling till vår organisation.
Servicechefen har en arbetsledande roll i linjen, arbetar med kunder samt har en tydlig tvärfunktionell uppgift avseende övriga avdelningar. Arbetet är tekniskt fokuserat utifrån bolagets ansvar för de produkter som levereras. Produktområdet är automatiska bromshävarmar och skivbromsar för tung fordonsindustri.
Rollen kräver bredd och djup i teknik samt vana av att hantera kunder och samtidigt bygga långsiktiga relationer. Du kommer att samverka med bolagets övriga avdelningar samt koncernens service- och försäljningsorganisation. Du bevakar kundens och bolagets intressen, medverkar till att ta fram dokumentation om produktuppdateringar, service och underhåll. Du driver garantifrågor och kommer också att medverka vid förhandlingar direkt med kund. Du rapporterar till marknadschefen.
Du har följande bakgrund och kunskaper:
. Teknisk utbildning. Gärna erfarenhet som analysmekaniker.
. Erfarenhet av liknande arbetsuppgifter med stort praktiskt inslag.
. Engelska i tal och skrift. Kunskaper i tyska eller franska är meriterande.
I tjänsten ingår ca 50 resdagar per år
För ytterligare information:
Torbjörn Arrland, Marketing Manager eller
Pär Persson, Human Resources Manager.
Befattningen söker du genom att skicka din ansökan till eller till Haldex Brake Products AB, Box 501, 261 24 Landskrona. Märk ansökan med den tjänst du söker. Vi gör löpande urval och vill ha din kompletta ansökan snarast möjligt.
Kontaktpersoner på detta företaget
Human Resources Donny Svensson
0418-476310
Quality Assurance Manager Tommy Eklund
0418-476353
Ordförande IF-Metall Michael Collin
0418-476285
Global Product Manager ABA Patrik Käll
0418-476147
Ordförande Unionen Martin Tegnér
0418-476271
Supply Chain Manager Martin Tegnér
HR Manager Helena Estling