OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
I Sverige hjälper vi cirka 170 miljoner resenärer varje år att komma fram till sina resmål. Med cirka 3 900 medarbetare, 900 bussar, 150 tåg och 90 spårvagnar skapar vi moderna transportlösningar där säkerheten alltid kommer i första hand. Som resenär hos Arriva ska du uppleva att vi gör allt för att din resa ska kännas trygg och ha service av hög kvalitet. Året runt – dygnet runt – fram och tillbaka
Arriva Sverige är en del av Europas största koncern för persontrafik – Deutsche Bahn. Det gör det möjligt för oss att kombinera det mindre företagets snabba anpassningsförmåga med stabiliteten och kunskapen hos det stora moderbolaget. Vi uppfattar oss som en seriös utmanare på den svenska kollektivtrafikmarknaden med ambitionen att kontinuerligt vinna nya marknadsandelar. Det åstadkommer vi genom att alltid se möjligheterna till nya innovativa lösningar som får ännu fler människor att resa kollektivt.
Hoppas att du vill vara med på vår resa.
Arriva Service AB startade under sommaren 2020 en ny verksamhet för att tvätta, städa och sanera bussar och tåg samt tillhörande spår och hållplatser. Vi söker nu en driven ledare och chef som har erfarenhet av operativ verksamhet med stort fokus på kund och leverans.
Du kommer vara ansvarig för en verksamhet och ha flera underställda chefer och team inom fordonsvård och skötsel av station och hållplatser. Det är många medarbetare och stor mångfald, och vi söker därför dig som gillar att driva ett lag och engagera många medarbetare genom att bygga fungerande team och starka relationer.
Utöver den operativa driften, där verksamheten pågår dygnet runt och året om, kommer du arbeta med ekonomisk uppföljning och arbeta för att sätta en struktur för rapportering och leveransuppföljning. Du kommer ingå i teknikdivisionens ledningsgrupp och ha både budgetansvar och personalansvar för din avdelning.
Dina huvudarbetsuppgifter är att:
• Säkerställa att tvätt, städ och underhåll genomförs enligt krav från trafikhuvudman och gällande lagar, regler, processer och rutiner.
• Leda och utveckla direktrapporterande medarbetare och chefer.
• Ansvara för Arriva Services leverans samt budget och följa upp löpande med KPIer.
För att trivas hos oss bör du vara prestigelös, flexibel och bra på att få saker gjorda. Vi tänker oss att du gillar ett högt tempo och kan arbeta med medarbetare på alla nivåer. Du har tidigare erfarenhet av att leda arbetsledare och bygga upp och utveckla en verksamhet.
För att ta reda på om du är den vi söker innehåller vår rekryteringsprocess både personlighetstester och intervjuer med ansvariga inom teknikdivisionen och trafik. Urvalet sker löpande och sista ansökningsdagen är 12 december. Sök gärna redan nu då vi kan komma att anställa innan sista dag för sökningen.
För frågor kontaktas Annette Jensen, annette.jensen@arriva.dk