OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Saps söker dig som är orädd, engagerad och målinriktad och vill utvecklas och avancera i en platt och öppen organisation. Vi är ett starkt växande rikstäckande serviceföretag med ca 200 anställda. Vår specialitet är arbetsuppgifter som företag och offentliga verksamheter vill slippa sköta själva, som t ex fastighetsskötsel, service och underhåll av teknisk utrustning och kontorsservice. Det vi gör är oftast av kritisk betydelse för kunden och många gånger också för samhället i stort. Du tar ansvar och gör skillnad, vare sig du jobbar praktiskt på fältet eller inom vår egen organisation. Du arbetar i team med kollegor med kunden i fokus, skapar enkla, smarta lösningar och nya möjligheter med kreativitet och flexibilitet. Vi värderar dina idéer och hjälper dig växa. Hos oss blir du en viktig kugge i vår verksamhet och självklart en hjälte för våra kunder.
Vill du ta ansvar och leda arbetet med att utveckla Saps uppdrag i Västra Götaland? Vill du dessutom arbeta i ett tillväxtföretag som präglas av ett decentraliserat affärsmannaskap där kunden är i fokus? Är du en rutinerad och erfaren ledare som drivs av att nå dina mål och arbeta i en snabbfotad organisation, då kan Saps vara rätt företag för dig!
Vi letar just nu efter vår nya stjärna att leda vår verksamhet i Göteborg. Häng med på en spännande och utmanande resa där du har stort utrymme att påverka och med goda möjligheter till egen personlig utveckling samt leverera Sveriges bästa service!
Arbetsuppgifter
Som servicechef leder och driver du ett team av servicetekniker som arbetar med fastighetsdrift och fastighetsskötsel, från det enkla till det lite mer avancerade. Arbetsområdena omfattar olika typer av fastigheter, allt från offentliga fastigheter såsom resecentrum, Brf:er och hyreslägenheter, till kommersiella fastigheter som industri och lager. För fastigheternas brukare blir våra servicetekniker ofta en nyckelperson med ansvar för driftunderhåll och service av fastigheter och anläggningar i offentlig miljö.
Ditt uppdrag är att leda planeringen av den dagliga verksamheten såväl som den långsiktiga driften och på så sätt säkerställa att Saps levererar i enlighet med det förutsättningar som avtalen stipulerar och som kunden förväntar sig. Du coachar dina medarbetare till att nå uppsatta mål och håller löpande personalmöten och förbättringsmöten. I rollen ingår att ansvara för den löpande administrationen såsom att färdigställa fakturaunderlag till kund, godkänna leverantörsfakturor och tidrapporter. Du kommer även ansvara för att följa upp entreprenaden och Saps leverans av uppdraget i driftmöten tillsammans med kund. Självklart ingår det att aktivt arbeta med merförsäljning & kontinuerligt optimera pågående avtal. Vi lägger stor vikt vid dina affärsmässiga egenskaper. Du kommer också driva arbetet med ständiga förbättringar tillsammans med personalen. Du rapporterar till Regionchef Syd och ingår i den regionala ledningsgruppen.
För att lyckas och trivas i rollen, tror vi att du är;
* Självgående och drivande i ditt dagliga arbete
* Trygg, tydlig och kommunikativ som ledare
* Duktig på att hålla god ordning och struktur
* En erkänt duktig och erfaren ledare
* Erfarenhet av att leda och driva en fältorganisation
* God känsla för det affärsmässiga inom uppdragen
* Driven och trivs bäst när du når dina mål
* Serviceinriktad - lever och andas service
* En problemlösare med känsla för detaljer
Kvalifikationer
Du har ett antal års erfarenhet av arbete med fastighetstekniska frågor varav minst tre års ledarerfarenhet inom området. Du har relevant eftergymnasial yrkesutbildning alternativt högskoleutbildning samt arbetat i en liknande eller motsvarande roll inom tjänsteproduktion med direkt personal- och ekonomiskt ansvar. Du kan MS Office och har vana av att arbeta i såväl ärendehanteringssystem som affärssystem samt CRM system. Givetvis är du en fena på att rekrytera och utveckla personal. Det är meriterande om du har erfarenhet av kundrelationer samt ledaruppdrag mot större kunder/uppdragsgivare
Kontakt
I denna rekrytering samarbetar Saps Service Management med Experis. Ansök genom att registrera ditt CV på Experis hemsida och klicka på "Ansök". Sista ansökningsdag är den 29 november. Vid frågor om tjänsten kontakta rekryteringskonsult Eva Tiitso 0722-173238. Välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare