Servicechef för kunds räkning

Arbetsbeskrivning

Servicechef för kunds räkning
Randstad söker nu för kunds räkning en Servicechef med placering i Västerås/Örebro.

Vår kund, som är Nordens ledande leverantör av service på teknisk utrustning , befinner sig i en spännande förändringsresa och som Servicechef för region Mitt kommer du att arbeta tillsammans med ca 25 medarbetare och ett antal konsulter.

Rollen ställer höga krav på ditt ledarskap, förmågan att både vara strategisk och operativ samt att du har ett eget driv och visar vägen genom ditt sätt att vara. Du ansvarar för att driva och utveckla din enhet för att skapa ekonomisk tillväxt i enlighet med uppsatta mål. Kunden har 60 serviceställen och 1100 anställda i Norge, Sverige, Danmark och Finland och levererar dagligen en stor mängd serviceordrar, inklusive onsite service, installationer och transporter. Målet är att erbjuda de mest effektiva servicelösningarna till marknaden och att lösa tekniska utmaningar på ett effektivt och professionellt sätt.

Ansvarsområden

• Budget och resultatansvar, inkl. analys och utveckling av resultat
• Totalt ansvar för att utveckla och driva regionen
• Säkerställa god kvalitet och uppnå uppsatta service och leveransmål
• Ge stöd, uppmuntran och utveckla medarbetarna att nå uppsatta mål och budget
• Skapa en arbetsmiljö med god teamkänsla där varje medarbetare trivs och blir sedd
• Ansvarar för löpande personal, arbetsmiljö och ledningsfrågor
• Kundansvarig för lokala avtal/kontrakt
• Utföra och stödja säljorganisationen med affärsmässiga bedömningar av offerter/anbud samt företräda företaget vid förhandlingar
• Presentera utveckling av eget område månatligen till ledningen
• Omsättning: 35 MSEK
Utbildning & kompetens

• Akademisk examen eller motsvarande kunskaper förvärvade genom erfarenhet.
• Minimum 3 års erfarenhet som servicechef eller liknande
• Goda kunskaper i svenska och engelska i tal och skrift
Personliga egenskaper

Vi söker dig som är mål- och resultatorienterad, har god kommunikationsförmåga samt är driven och initiativtagande. Du har förmågan att omvandla planer till handling, du är flexibel och har förmåga att anpassa tillvaron utifrån verksamhetens behov samt är teamorienterad med goda ledaregenskaper. Du behöver ha god prioriterings- och planeringsförmåga samt förmåga att arbeta strukturerat.

För oss är det viktigt att all kompetens på arbetsmarknaden tillvaratas. Vi välkomnar alla sökande och eftersträvar mångfald.

Välkommen med din ansökan!

Tillträde: Omgående

Sista dag för ansökan: 12 mars 2017

Ort: Västmanland

Om Du känner igen dig i ovanstående beskrivning så ber vi Dig söka tjänsten. Urval och intervjuer kommer att ske löpande.

Om ni har frågor om angående rekryteringen vänligen kontakta rekryteringskonsult Ann-Catrine Nilsson-Gärd på 0733-434341 alternativt Johannes Larsson på 0722-259878.

Kontaktpersoner på detta företaget

Tobias Jägerskog
+46 72 9889038
Marielle Österholm
072 988 90 32
Anna Nyholm
086939466
Anna Nyholm
+46 72 988 90 05
Carin Wall
072 988 90 07
Tobias Jägerskog
072 988 90 38
Martin Edin
+46 729889825
Maria Öhlander
+46 72-988 9604
Maria Frisk
+46 72-988 9607
Sofie Wallström

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Randstad AB Stockholm
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Fast lön
  • Heltid Tillsvidare
  • Publicerat: 16 februari 2017

Besöksadress

Kalendegatan 26
None

Postadress

Box 17193
Stockholm, 10462

Liknande jobb


1 november 2024

E-Business Director

E-Business Director

1 november 2024

Marknads- och kommunikationschef

29 oktober 2024

28 oktober 2024