Servicechef Hotell & Restaurang – ALLIANCE+

Arbetsbeskrivning

ALLIANCE+ är ett av Skandinaviens ledande företag inom Facility management. Vi är 4 800 medarbetare varav 3 200 i Sverige. Företaget erbjuder ett brett utbud av FM-tjänster till den privata och offentliga sektorn. De största kunderna återfinns i livsmedels-, fastighets- och hotellbranschen samt inom statliga verk och industrin.

ALLIANCE+ planerar att expandera sin geografiska närvaro genom organisk tillväxt och nyförvärv i Norden. Samtidigt undersöker man möjligheterna för ytterligare internationell expansion i Norden. Allianceplus i Sverige förväntas omsätta 1,5 miljarder danska kronor (200 miljoner euro) år 2018. Läs mer på www.allianceplus.se



Servicechef Hotell & Restaurang – ALLIANCE+

Vi söker nu dig som vill arbeta med ledarskap hos ett av Skandinaviens främsta företag inom Facility Management och vara med att utveckla vårt servicekoncept inom Hotell & Restaurang genom gott ledarskap, serviceanda och starkt medarbetarfokus

Som Servicechef hos ALLIANCE+ inom Hotell & Restaurang ansvarar du för att driva och utveckla verksamheten i ett av våra viktiga Serviceområden. Du ansvarar för en personalgrupp på ca 100 medarbetare, och kunduppdrag med en omsättning på ca 25 MKR per år. I ditt team ingår platsansvariga kundsamordnare som hjälper till att leda och fördela det dagliga arbetet i arbetsgrupperna ute hos våra kunder.

Som chef för en personalintensiv organisation hos oss kommer du att ha ett omväxlande och utmanande jobb med stora möjligheter till personlig utveckling. Servicechefens främsta uppdrag är att utveckla en organisation och verksamhet som präglas av en positiv utveckling när det gäller nöjda medarbetare, nöjda kunder, en god lönsamhet och en stark tillväxt. I detta ingår att skapa tydliga mål och arbetsuppgifter och en arbetsplats som präglas av initiativkraft, affärsmannaskap och en tydlig servicekänsla.

Servicechefen har budget- och resultatansvar för serviceområdet, försäljningsansvar främst avseende merförsäljning liksom ansvar för utveckling av nya och befintliga kundkontrakt. Därutöver följer ett ansvar att säkerställa att leveransen i dessa kundkontrakt följer avtal samt uppställda krav avseende kvalitet, miljö och utförande. I rollen som Servicechef rapporterar du direkt till Kontraktschef Hotell & Restaurang Sverige, och ingår i kontraktsområdets ledningsgrupp.

Vem är du?

Vi söker dig som har relevant utbildning samt erfarenhet av att leda och utveckla verksamheter inom Hotell- & Restaurangbranschen. Du drivs av att utveckla människor och verksamheter med god lönsamhet och av att skapa tillväxt. Du är prestigelös i ditt förhållningssätt och har förmåga att både hantera mer krävande arbetsuppgifter och förändringar samtidigt som du också kan hoppa in där det behövs!

Erfarenhet och egenskaper:

• Minst 6 års arbetslivserfarenhet från Hotell & Restaurangbranschen/besöksnäringen, med minst 4 år i ledande/chefsbefattning och operativ erfarenhet.
• Tidigare erfarenhet av bemanningsoptimering och schemaläggning för en större grupp medarbetare samt kunskap om gällande lagstiftning inom arbetsrätt och relevanta kollektivavtal.
• Utmärkt kommunikationsförmåga - såväl skriftlig som muntlig på svenska och engelska
• Tidigare kunskaper i Opera/annat hotelldatasystem samt inom Quinyx/annat schemaläggningssystem är meriterande
• Du är trendmedveten, kreativ och har en ”hands-on” attityd med förmågan att initiera, driva och verkställa idéer. Vi vill att du leder förändringar, skapar struktur och planerar din verksamhet. Du har helhetsperspektiv, kan tänka strategiskt och ser nyttan av samarbete mellan olika avdelningar. Du är analytiskt lagd med ett stort fokus på siffror och resultat och förstår vikten av koncept och dess detaljer.
• Du har en passion för service och genom ditt ledarskap inspirerar och motiverar du dina medarbetare att leverera service i världsklass! I din roll kommer du att arbeta med nyckeltal och andra uppsatta mål som krav på din förmåga att prognostisera, planera och bemanna.
• Du är handlingskraftig och lösningsorienterad och van att snabbt och lätt fatta beslut. Du är en god kommunikatör och har lätt för att skapa, upprätthålla och utveckla relationer. Det är viktigt att du tycker om att arbeta i en driftsorienterad miljö med högt tempo samt att du uppskattar en blandning av strategiskt och operativt arbete.
• Majoriteten av din arbetstid kommer att vara förlagt dagtid måndag – fredag, men då dina kunder har verksamhet dygnet runt året runt, är det viktigt att du förstår verksamheten och att ditt arbete även delvis kommer att vara förlagt till kvällar och helger. Det är du själv som ansvarar för att planera din arbetestid, så att du är tillgänglig när behovet är som störst.


Tjänsten utgår från vårt huvudkontor i Solna och dina kunder kan återfinnas över hela Storstockholm samt Uppsala. I det dagliga arbetet spenderar du den mesta av din tid hos kund. Då resor i arbetet är ett återkommande inslag är körkort ett krav.


I den här rekryteringen samarbetar vi med Pointpeople Rekrytering.

För ytterligare information vänligen kontakta:

Helena Larson, helena@pointpeople.se, 070-753 33 10
Lotta Amnebjer Nordqvist, lotta@pointpeople.se,  076-000 25 24


Välkommen med din ansökan. Urval sker löpande så vänta inte med din ansökan!

Kontaktpersoner på detta företaget

Helena Larson

Tina Tropp Jerresand

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Pointpeople
  • 1 plats
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Enligt Överenskommelse
  • 1 -
  • Publicerat: 15 mars 2017

Besöksadress

Grev Turegatan 20
None

Postadress

Grev Turegatan 20
Stockholm, 11446

Liknande jobb


Ledarna söker nu sin nya HR-chef

Ledarna söker nu sin nya HR-chef

5 juni 2024

Klubbchef till Varbergs BoIS

Klubbchef till Varbergs BoIS

28 maj 2024