OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Servicechef Komfort Östra Regionen
Följ med på vår resa in i framtiden #FutureMakers#Siemens
Det går bra nu!
Vill du arbeta med marknadens bästa produkter och kvalité? Siemens ligger främst när det gäller produktutveckling och digitalisering. Vill du bli del av en öppen och dynamisk arbetsplats där professionell och personlig utveckling står högt på agenda? Häng med på vår resa in i framtiden och sök tjänsten idag!
Affärsdriven Servicechef inom Komfort sökes till divisionen Building Technologies, med placering i Region Öst. Regionen består av kontoren Södertälje, Solna, Uppsala samt servicekontoren Arlanda och Norrtälje.
Hej!
Jag heter Robin och är Serviceoperation Manager i region Öst. Nu söker jag min närmsta kollega, bollplank och teamleader.
Om du känner att rollen låter som en härlig utmaning så tveka inte att slå mig en signal för att få lite mer information. Jag hoppas i min tur att jag får chans att träffa just dig som drivs av nyfikenhet att lära dig mer, utvecklas tillsammans med dina medarbetare och på samma gång förstår vikten av våra kunders önskemål. Vår bransch utvecklas kontinuerligt och i vissa fall driver vi den, i andra fall handlar det om att skapa samarbeten externt och vara en del av något större för att våra kunder ska få den bästa lösningen.
Hur utvecklar du ditt team imorgon? Hur bygger du lagkänsla? Vilka erfarenheter har du som vi kan utvecklas av?
Varmt välkommen med din ansökan!
Hälsar Robin Sivermalm
Som Servicechef kommer du att ha personalansvar för ett större antal medarbetare som arbetar med service och underhåll för Siemens Building Technologies. I din roll har du resultatansvar och leder arbetet för arbetsgruppen. Arbetsgruppen består av både tekniker och serviceprojektörer.
Du genomför och följer upp verksamhetsplaner och dess aktiviteter samt stödjer, motiverar och utvecklar dina medarbetare för att nå enhetens uppsatta mål. Du rapporterar till Branch Service Manager för regionen.
Utmaningen
Övergripande ansvar för resursplanering. Det innebär att leda, fördela, genomföra och följa upp arbetet inom din enhet och därmed företräda Siemens intressen gentemot uppdragsgivare samt interna och externa kunder.
- Vara delaktig i medarbetarnas vardag och supporta dem ute hos våra kunder.
- Övergripande ansvar för ett antal kundkonton och marknadsinitiativ.
- Som Serviceledare ansvarar du för att underhålla och utveckla både befintliga och nya kundkontakter.
- Säkerställa att mål, budget och resultat för enheten uppfylls och förhoppningsvis överträffas.
- Stödja, motivera och utveckla medarbetarna så att mål och initiativ i rådande affärsplan infrias.
- Utveckling av medarbetarnas kompetens för att möta kundkrav och framtida tekniska krav.
- Ansvar för att utveckla medarbetarnas affärsmannamässighet.
Vem är du?
- Viljan att leda och motivera personal, erfarenhet är meriterande.
- Du har viljan av att planera och följa upp verksamhetsmål gällande utförande och ekonomi.
- Vi tycker det är viktigt att du har goda datorkunskaper och nyttjar IT-stöd i ditt arbete idag.
- Du har erfarenhet av att arbeta inom en teknisk verksamhet som bedriver service och/eller projektverksamhet. Har du kunskaper inom entreprenadjuridik är det också meriterande.
- Erfarenhet av fastighetsteknik, fastighetsautomation är meriterande. Gärna i en tidigare roll som tekniker, projektledare eller liknande
- Du har lägst en gymnasieutbildning eller för tjänsten annan lämplig utbildning.
- B-körkort är ett krav i tjänsten likaså att du kan kommunicera på både svenska och engelska, i tal och skrift, för att kunna hantera samtliga externa kontakter på daglig basis.
Din vilja och inställning att sätta kunden i första hand är viktig för oss. Att träffa kund och skapa såväl goda relationer som affärer är avgörande för att du ska lyckas i rollen. Du har modet att ställa frågor till kunden och viljan att veta svaret.
Som person är du ansvarstagande, initiativrik och har god samarbetsförmåga. Då det är ett självständigt jobb ställs det även krav på din planeringsförmåga och ditt ordningssinne. Du bör ha goda ledaregenskaper men framförallt förmåga att kunna motivera medarbetarna att arbeta i team mot gemensamma mål.
Om Siemens
Tillsammans är vi ca 372 000 nyfikna och kompetenta personer i världen som jobbar med att utveckla framtiden. Du kan vara en av dem. Se mer på Siemens.se
Kontaktpersoner på detta företaget
Avature