Servicechef Malmö

Arbetsbeskrivning

Som en av fem Regionala Servicechefer på Jungheinrich Svenska AB ansvarar du för servicetekniker, kunder och avtal inom service/eftermarknad i region Syd.

Som Regional Servicechef har du ett övergripande ansvar över cirka 20 servicetekniker i regionen. Planering av resurser hanterar vår centrala kundtjänst, din roll är med tyngd på ledarskap och våra kunder.

Löpande hantering av allehanda servicefrågor ligger i uppdraget liksom driftmöten med kunder. Ställföreträdare finns i ditt team som supportar en variation av arbetsuppgifter.

Du har som Regional Servicechef även ett nära samarbete med våra regionala säljare för att optimera vårt samarbete med kunderna i regionen. I rollen ingår även viss försäljning/merförsäljning av eftermarknadsportföljen som innehåller serviceavtal, större reparationer, reservdelar och tillbehör.

En viktig del av arbetet är att ständigt utveckla regionen utifrån perspektiven kund, team, samarbete, process och kvalitet. Till din hjälp har du ett stort underlag av statistik och nyckeltal samt en mycket kompetent After Sales Administration-organisation och en After Sales Controller. Din utmaning är att tillsammans med organisationen och de övriga Regionala Servicecheferna göra analys, driva förändring och skapa resultat.

I rollen ligger en hel del kundkontakt och möten med organisationen, vilket gör att du har 15-20 övernattningar per år.

Din fasta arbetsplats är på vårt huvudkontor i Malmö. Du rapporterar direkt till After Sales Director som även är placerad i Malmö.



Profil

- Ledarskap är viktigt för oss, du leder ett team av tekniker på distans vilket innebär att upplevd närvaro är viktigt. ”Walk the talk”, coachning samt ständiga förbättringar är viktiga nyckelord.

- Teknisk förståelse är ett måste då du kommer att hantera dialoger med våra kunder och tekniker gällande diverse tekniska behov.

- Kompetens i officepaketet är en självklarhet. Att kunna framställa en presentation i Powerpoint, göra en enklare kalkyl i excel samt använda outlook på god nivå är vardag för dig.

Profil

- Ledarskap är viktigt för oss, du leder ett team av tekniker på distans vilket innebär att upplevd närvaro är viktigt. ”Walk the talk”, coachning samt ständiga förbättringar är viktiga nyckelord.

- Teknisk förståelse är ett måste då du kommer att hantera dialoger med våra kunder och tekniker gällande diverse tekniska behov.

- Kompetens officepaketet är en självklarhet. Att kunna framställa en presentation i Powerpoint, göra en enklare kalkyl i excel samt använda outlook på god nivå är vardag för dig.

Personlighet

-

Du pratar och skriver på svenska och engelska på en god nivå

- Du är självständig och är van vid att vara ute hos kunder

- Du är självdrivande och har hög energinivå

- Du får saker gjorda, punkt!

- Noggrannhet, förmåga till uppföljning och återkoppling är viktiga egenskaper

- Du är kommunikativt skicklig och får människor med dig

- Som person har du lätt för att samarbeta och möta människor på olika positioner

Erbjudande

Jungheinrich erbjuder ett spännande och utvecklande arbete i en växande organisation med 175 anställda i Sverige och 18 000 globalt, med frihet, bra villkor och utmaningar i en framgångsrik internationell miljö. Vi har en företagskultur som värderar din initiativförmåga och som ger dig möjlighet att arbeta flexibelt och självständigt. Du får under din introduktion en gedigen produkt- och serviceutbildning för att underlätta ditt arbete. Jungheinrich erbjuder tjänstebil och andra hjälpmedel som krävs för jobbet.



Ansökan

Planen för tillträde är snarast

Ansök genom att klicka ansök nedan i annonsen, bifoga CV, personligt brev, möjligt tillträdesdatum samt löneanspråk snarast.

Sista ansökningsdag är 2023-12-17, men vi tillämpar löpande urval, vilket kan innebära att vi tillsätter tjänsten före sista ansökningsdag, så ansök snarast möjligt.

Om du har frågor om tjänsten kontakta Camilla Zielinski, After Sales Director, via +46705899163 eller camilla.zielinski@jungheinrich.se.

Jungheinrich AG är en av världens största leverantörer av truckar, ställage och lagersystem. Den årliga tillverkningen är över 125 000 truckar. Företaget har totalt 20000 anställda och en omsättning på mer än 4 miljarder Euro. Vårt koncernspråk är engelska. Jungheinrich Svenska AB och Jungheinrich Danmark AS är helägda av det tyska moderbolaget och har cirka 300 medarbetare samt en omsättning på mer än en miljard kronor.

Huvudkontoret är placerat i Malmö. Vi har filialkontor i Stockholm, Göteborg, Örebro samt Horsens och Bröndby i DK. Vår verksamhet består av försäljning av nya och begagnade truckar, logistiksystem, truckuthyrning, truckservice och reservdelar. Vi erbjuder även kompletta lagerlösningar med ställage och lagersystem. www.jungheinrich.se (http://www.jungheinrich.se/)

Jungheinrich hamnade på 171:e plats på Forbes World's Best Employers 2021!

Jungheinrich Svenska AB och Jungheinrich Danmark A/S licensierades båda av Onelab som "Healthy Place to Work" 2022. Båda landsorganisationerna licensierades 2023 till att vara "Great Place to Work" och Jungheinrich har globalt fått utnämningen "Ecovadis Platinum top 1%" Hållbarhetsklassificering.

Artiklar i detta ämnet

  1. Samverkan fack och arbetsgivare

Kontaktpersoner på detta företaget

Lars Lindblad

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Jungheinrich
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 13 november 2023
  • Ansök senast: 17 december 2023

Besöksadress

Starrvägen 16, Arlöv
None

Postadress

Starrvägen 16
Arlöv, 23261

Liknande jobb


17 december 2024

16 december 2024