OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
KNAPP går en mycket spännande framtid till mötes.
Vi står inför stora utmaningar men också fantastiska möjligheter. Vi ingår i en koncern som arbetar med världsledande teknik och för rätt person finns mycket goda möjligheter att få arbeta med spännande projekt, intressanta produkter i en dynamisk miljö med högt i tak och trevliga kollegor. Vill du vara med och göra skillnad kan detta vara rätt utmaning för dig.
Huvudsakliga arbetsuppgifter och ansvarsområden
I din roll som servicechef arbetar du framför allt med/att:
- planera övergripande servicearbete i samarbete med koordinator
- supporta Key Account Managers i att säkerställa driften av anläggningar hos kund
- arbeta med ständiga processförbättringar
- mäta och följa upp KPIer
- coacha, driva och utveckla serviceteamet
Tjänsten är på heltid med placering i Åstorp. Du har personalansvar för resande servicetekniker samt hos kund stationerad personal i Norden och jobbar i nära samarbete med både medarbetare inom kundservice och försäljning. Du rapporterar till vår chef för Customer Service som också är placerad i Åstorp. Tjänsten är förknippad med en del planerade resor (3-5 övernattningar per månad) varför körkort och en privat situation som medger visst resande är ett krav.
Kvalifikationer och personlighet
Du har relevant högskoleutbildning och ca fem års erfarenhet av arbete i en liknande roll i ett tekniskt produktföretag. Erfarenhet av rapporterande personal är ett krav och erfarenhet av att leda personal på distands är meriterande. Du har erfarenhet av LEAN och 5S och är duktig på Excel. Kommer du dessutom från logistikbranschen är det ett extra plus. Du talar och skriver engelska obehindrat och har minst goda kunskaper i svenska, kunskaper i affärstyska är meriterande.
Som person är du strukturerad, driven, och lösningsfokuserad. Du har lätt för att kommunicera, är sammanhållande och bra på att bygga upp välfungerande team. Vidare är du en trygg och positiv person som ser möjligheter istället för hinder.
Vi välkomnar mångfald bland profilerna.
Kontakt och ansökan
I det här uppdraget samarbetar vi med rekryteringsföretaget ComCube. Är du intresserad och stämmer in på profilen vill vi gärna att du skickar in ett personligt brev och CV på svenska där du beskriver dina erfarenheter och kompetenser inom ovanstående områden och varför du är intresserad av tjänsten. Vi vill också gärna att du specificerar erfarenhet som kan vara extra relevant för den här tjänsten. Har du några frågor beträffande rekryteringsprocessen eller tjänsten är du mycket välkommen att kontakta Helena Heijmink, helena.heijmink@comcube.se, 0705-540 342 eller Helena Fransson 0705-540 504, som hjälper oss i detta uppdrag. Notera att vi arbetar med urvalet löpande. Välkommen med din ansökan redan idag! Du ansöker om tjänsten genom att följa denna länk: https://comcube.mynetworkglobal.com/se/what:job/jobID:142832/
Vi tar endast emot ansökningar via denna länk!
KNAPP AB är en del av den österrikiska koncernen KNAPP AG. I Sverige är vi ca 110 anställda och omsätter ca 200 miljoner kronor. Koncernen har ca 3000 anställda och en omsättning på ca 470 miljoner euro. Vi är en komplett leverantör av olika typer av manuella och automatiserade lagerlösningar och materialhanteringssystem. Det innebär att vi säljer och levererar allt från egenutvecklade programvaror (WMS/WCS-system) till PLC-styrning samt mekanisk utrustning. Ofta levererar vi stora lagerlösningar där vi har ett totalt funktionsansvar gentemot kunden. Vårt huvudsakliga arbetsområde är den skandinaviska marknaden, men våra installationer, produkter och verksamhetsområden globaliseras allt mer. Välkommen att läsa mer om oss på www.knapp.com
Kontaktpersoner på detta företaget
Helena Heijmink
0705-540 342
Helena Fransson
0705-540 504