OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Logisnext Sweden är en del av det globala Mitsubishi Logisnext-koncernen och erbjuder den svenska marknaden egentillverkade lagertruckar och motviktstruckar, truckservice på alla märken, uthyrning och finansiering, begagnade truckar, ett stort utbud av utbildningar och tjänster genom vår rikstäckande sälj-, eftermarknad- och utbildningsorganisation.
Några av våra mer efterfrågade utbildningar är förar- och instruktörsutbildningar för truck, lift och travers, ansvar- och säkerhetsutbildningar samt arbetsmiljöutbildningar för bl a arbetsledare och skyddsombud, hälsoprogram och ergonomiutbildningar. Truckförarutbildningar kan vi även erbjuda vi via webben.
Som servicechef inom Logisnext Sweden leder du en grupp av högt kvalificerade och stolta servicetekniker i vårt södra distrikt. Du ansvarar för att enhetens service möter eller överträffar kundernas förväntan - effektivt och lönsamt. Genom hög kvalitet i utförande, aktiv kundbearbetning och försäljning säkerställer du kontinuerlig ökning av företagets serviceportfölj. Du kommer även medverka till att skapa en enkelhet för våra servicetekniker i deras i vardag genom hög kompetens om, och hög användning av, företagets arbetsmetoder och stödsystem.
Arbetsuppgifter
Du kommer arbeta direkt underställd vår Service Director och ansvara för att leda våra service tekniker i distriktet. Du kommer ansvara för att aktivt planering och kontinuerligt följa upp deras arbete med löpande feedback & daglig kommunikation. Du ansvarar även för att driva igenom kompetensutvecklande åtgärder samt uppmuntra till samarbeta mellan kollegor och kunskapsdelning inom hela organisationen.
Du kommer utgå från hemmet och arbeta i hela distriktet. Det ingår även tjänstebil i rollen.
Kvalifikationer
Vi ser gärna att du har:
.dokumenterad ledarerfarenhet eller motsvarande kunskaper
.god kunskap inom relevant regelverk, normer, lagstiftning för verksamhetsområdet
.utbildning/erfarenhet av aktivt arbetsmiljöarbete
.ha mycket god skriftlig och muntlig kommunikation
.ha förmåga att läsa och skriva på engelska
.B-körkort
Meriterande om du har arbetat i något av våra IT-system, t.ex. iScala, MSIT och Power Bi
Personliga egenskaper
Vi tror du har ett stort intresse för truck, teknik och/eller logistiklösningar kombinerat med ett stort affärsintresse och affärsmässighet. Du är nyfiken på våra kunders behov och kan därför förstå och beskriva värdet av våra tjänster för varje kund. Därutöver har du en god förmåga att leda och motivera våra medarbetare. Servicechefen bör dessutom:
.ha mycket god planerings- och organisationsförmåga
.ha god ekonomisk förståelse
.kunna arbeta under stressiga arbetsförhållanden,
.kunna identifiera problem och ge goda lösningar,
.uppskatta arbete på såväl kontor som på resande fot hos våra kunder.
Vi erbjuder
Företaget är i en expansiv fas där det finns stora möjligheter att bidra med kunskap och kompetens. Vi erbjuder ett utmanande och självständigt arbetet, där din insats har stor påverkan på företagets framgång.
Vi undanber oss all kontakt från rekryteringsföretag eller liknande företag i samband med denna rekrytering.
Kontaktinformation
Morgan Lundberg, Service Director, 031 98 41 22, morgan.lundberg@logisnext.eu
Bo Lindquist, HR Manager, 031-98 42 09, bo.lindquist@logisnext.eu
Arbetsplats
Metallvägen 6
435 33 Mölnlycke