Servicechef till Bavaria Tyresö

Servicechef till Bavaria Tyresö

Arbetsbeskrivning

Bavaria är en av Nordens ledande återförsäljare av premiumvarumärkena BMW och MINI. Vår värdegrund genomsyrar hela vår verksamhet; att skapa unika kundupplevelser, att vara märkbart bättre och leda utvecklingen inom branschen. Vi tror att vi bäst kommer dit genom ödmjukhet, respekt, ärlighet och genom att vara nytänkande. Och det blir bara möjligt att uppnå genom engagerade medarbetare. Vill du vara med och utvecklas tillsammans med oss?

Bavaria är en del av Hedin Bil-koncernen som är ett familjeföretag grundat 1985 under namnet Hedin Bil. Hedin Bil är en av de största bilåterförsäljarna i Europa med 2 700 medarbetare. Hedin Mobility Group driver sin verksamhet på över 150 bilanläggningar i Sverige, Norge, Belgien, Schweiz samt Holland och är återförsäljare för 28 bilmärken. Läs mer om oss på www.bavariabil.se.

Dina arbetsuppgifter

Vår servicemarknad är av yttersta vikt för oss och ett absolut måste för en lönsam bilaffär. Med våra högkvalitativa premiumbilar förväntar sig våra kunder även en servicemarknad i världsklass och det är precis det vi erbjuder. Som servicechef för vår fullserviceverkstad i Tyresö axlar du huvudansvaret för anläggningen och för vår mest lukrativa affär, servicemarknaden. Verkstaden spelar en betydelsefull roll inom Bavaria eftersom den hanterar merparten av vår skadeaffär i Stockholm. Du har fullt budget- samt resultatansvar för anläggningen som sysselsätter ca 35 personer och består av en plåt- och lackverkstad, en serviceverkstad och ett reservdelslager.

Rollen sätter stort fokus på ledarskap, där du dagligen följer upp, stöttar och närvarar i verksamheten. Du leder arbetet genom fyra dedikerade teamledare, som ansvarar för den dagliga driften och stöttar dem i deras ledarskapsutveckling. Du jobbar löpande med förbättrings- och utvecklingsarbete inom servicemarknadens alla led, vilket t.ex. innebär att säkerställa att nödvändig kompetens finns och uppnås på avdelningarna, att våra processer efterlevs och genererar ett effektivt flöde och arbete samt att kunden alltid sätts i främsta rummet.

Tjänsten är till stor del rätt operativ och kräver närvaro, tillgänglighet samt styrning men innefattar även strategiska inslag och du ingår i vår centrala servicemarknadsledning, där ni tillsammans driver utvecklingsarbetet för morgondagens servicemarknad. Med er gemensamma förståelse samt kompetens om servicemarknadsaffären skapar ni förutsättningar för både måluppfyllnad och en servicemarknad att vara stolt över. I detta forum hittar du även ett starkt stöd, där ni aktivt stöttar varandra i era roller och hittar synergier och samarbetsmöjligheter anläggningarna emellan.

I rollen rapporterar du till vår centrala servicemarknadschef.

Din profil

För att matcha rollen tror vi att du har minst fem års erfarenhet av ledande befattningar i fordonsbranschen och servicemarknadsledet. Du har mycket god kunskap om servicemarknadsaffären och har flerårig erfarenhet av personalledning, vilket även innefattat att leda genom andra ledare. Har du dessutom erfarenhet från skadeverkstad ses det som meriterande. Vidare innehar du B-körkort, pratar samt skriver svenska och engelska obehindrat och har en god dator- och systemvana. Har du tidigare erfarenhet av affärssystemet kobra samt planeringsverktyget CAB Plan ses det som meriterande.

Vi sätter minst lika mycket vikt på din personlighet som på din erfarenhet och vi söker en inspirerande, engagerad och resultatdriven ledare som ser möjligheter och inte problem. Du är en ansvarsfull samt handlingskraftig lagspelare som älskar att bygga vinnande team. Vidare är du beslutsam och tydlig men har samtidigt en stark empati. Du tror på det nära ledarskapet och är bra på att nätverka och skapa goda relationer, internt som externt. Delar du dessutom vår stora passion för både bilaffären och människor så kommer du att passa in mycket bra hos oss.

Vi erbjuder

Hos oss finner du, förutom högkvalitativa produkter av premiumstandard, en omtyckt anläggning med stark sammanhållning, stolthet och engagemang. Du hittar en vilja att få verksamheten och arbetet att fungera och alla gör sitt bästa. Utöver väletablerade värdeord som ödmjukhet, ärlighet och respekt, präglas vår organisation av en prestigelöshet, där vi alla rycker in där vi kan hjälpa till och det utgör en stor del av vår framgång. Som servicechef intar du en mycket viktig nyckelfunktion, där du får möjlighet att påverka både din egen anläggning men också vår servicemarknad som helhet. Därför bli din roll och din insats hos oss oerhört viktig och du är så välkommen!

I denna rekrytering samarbetar vi med Starfinder och frågor om tjänsten och processen besvaras av Marcus Sölvin på 070 074 59 18 eller av Susanna Haglund på 076 221 67 07. Urval och intervjuer kommer att ske löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt

Vi ser fram emot att höra från dig!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Starfinder
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 30 mars 2022
  • Ansök senast: 16 september 2022

Liknande jobb


Verkmästare

Verkmästare

3 november 2023

2 november 2023

2 november 2023

2 november 2023