Servicechef till branschledande DMG MORI

Servicechef till branschledande DMG MORI

Arbetsbeskrivning

Vill du ha en tjänst med som sätter ledarskapet och medarbetarskapet i fokus? Vill du ha en roll med närhet till dina kunder och servicepartners? Trivs du dessutom i en roll där du har möjlighet att driva förändring? Då kan tjänsten som Servicechef hos DMG MORI vara rollen för dig!

Om DMG MORI
DMG MORI erbjuder produktionslösningar för skärande bearbetning, laserbearbetning, additiv tillverkning samt digitala lösningar för verkstads produktion. De finns representerade i hela världen med 154 lokala sälj- och servicebolag. De har totalt 14 fabriker som tillverkar produktionsutrustning och de flesta tillverkningsenheterna finns i Japan och Tyskland som också är länderna där DMG MORI härstammar från. De har idag 21 tekniker över hela Sverige med ambitionen att växa stort!

Om tjänsten som Servicechef
Som Servicechef hos DMG MORI kommer du att vara operativt ansvarig för all verksamhet inom service och reservdelar. Detta innebär ansvar för eskalerande-och proaktiva kunddialoger gällande reservdelar, service och garantiärenden. Du kommer även att driva förhandlingar och hantera servicepartners samt samarbeta med andra enheter för resursdelning och prioritering av kundärenden. Vidare kommer du att ha personalansvar för 21 tekniker som utgår från varierande orter i Sverige som du stöttar och agerar bollplank för. Internt kommer du samarbete tätt med ASM (Kundkoordinatorer) och Säljavdelningen där du som expert inom ditt område kommer bidra med stöd och kompetens i deras kunddialoger. Bland annat kan det röra sig om att proaktivt stötta säljare i marknadsföring och försäljning av service och serviceavtal.

Utöver det dagliga operationella arbetet kommer du vara involverad i strategiska projekt och ständiga förbättringsarbetet. När du är varm i kläderna kan du också komma bli en del av ledningsgruppen. Andra förekommande uppgifter är  kostnadskontroll- och fakturering för avdelningen, tidrapportering, beläggningsgrad och månadsvis rapportskrivning mot Sverigeansvarig och Internationellt Serviceansvarig (i Tyskland). Rollen är stationerad på Göteborgskontoret där du kommer att tillbringa större delen av din tid när du inte reser till kunder eller mässor.

Dina huvudsakliga arbetsuppgifter: Operativt ansvar för service och reservdelar där du hanterar eskalerande-och proaktiva kunddialoger inom området.
Personalansvar som innebär att du agerar stöd för medarbetare, rekryterar och fördelar resurser och arbeten.
Driva förhandlingar med servicepartners, agera säljstöd inom ditt kompetensområde och hantera viss administration.
Om dig
Vi söker dig som har en teknisk bakgrund och som har erfarenhet av att arbeta inom industri. Vi ser gärna att du har erfarenhet av CNC-maskiner, men en god teknisk förståelse och erfarenhet av andra maskiner kan också vara av intresse. För att lyckas i tjänsten ser vi att du har tidigare erfarenhet av att leda andra, gärna på distans och är van vid att driva dialoger med partners så väl som kunder.  Har du även erfarenhet av att driva förhandlingar är detta meriterande. Vidare behöver du besitta god datorvana, behärska svenska och engelska flytande samt inneha B-körkort.

För att trivas i rollen ser vi att du är en naturlig ledare som ligger nära dina medarbetare och ditt team. Du har en god kommunikativ förmåga oavsett om du har dialog med en kund, ditt team eller interna stakeholders. Du sätter alltid kunden i fokus och har en affärsmässig framtoning. Vidare har du en fallenhet för att strukturera upp och prioritera mellan olika projekt, utan att förlora kvalitet på service eller leverans.

Viktigt för tjänsten är: Att du har en teknisk bakgrund från industrin och har tidigare erfarenhet av att arbeta med maskiner, fördelaktig CNC-maskiner.
Att du har god erfarenhet av att leda andra, med fördel på distans.
Att du behärskar svenska och engelska flytande, innehar B-körkort och har god datorvana
Möjlighet att resa och övernatta i tjänsten i viss mån.
Övrigt
Omfattning: Heltid. 
Lön: Fast månadslön + bonus. 
Start: Enligt överenskommelse. 
Anställningsform: Tillsvidare, provanställning tillämpas. 

Låter tjänsten som Servicechef hos DMG MORI intressant? Varmt välkommen med din ansökan!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: DMG MORI
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 2 juni 2023
  • Ansök senast: 31 juli 2023

Liknande jobb


Maskinmekaniker sökes till kund

Maskinmekaniker sökes till kund

12 december 2024

montör

montör

19 december 2024