Servicechef till Helmia Bil AB

Servicechef till Helmia Bil AB

Arbetsbeskrivning

Om Helmia
Helmia ägs och drivs av familjen Walfridson. Koncernen har sitt säte i Sunne och är idag ett av de större bolagen i Värmland som fortfarande har kvar sitt huvudkontor i länet.

Helmia har cirka 400 medarbetare och omsätter över 1,9 miljarder kronor. All verksamhet bedrivs i Värmland. I koncernen ingår fem helägda dotterbolag, Helmia Bil, Helmia Lastbilar, Helmia Fastigheter, ICA Toria och Helmia Motorsport. Dotterbolagen ägs och drivs av familjen Walfridson genom moderbolaget Helmia och Helmiastiftelsen.

Av den totala omsättningen utgörs 90 procent av fordonsrelaterad verksamhet. Helmia står för Helmer Margit Ingeborg Aktiebolag.

Servicechef till Helmia Bil AB
Helmia Bil AB har 6 fullserviceanläggningar i Värmland där man erbjuder försäljning, service och verkstadstjänster med ambitionen att ge kundnöjdhet på högsta nivå. Helmias kärnvärden är Långsiktighet, Trygghet och Närhet vilka hjälper oss i såväl vardagen som i planering för framtiden. Vi vill erbjuda våra kunder den bästa helhetslösningen för mobilitet och en avgörande del i detta är hur vi erbjuder och utvecklar tjänster som våra kunder uppskattar.

I rollen som servicechef har du ett övergripande ansvar för affärsområdet Verkstad. Som Servicechef leder du och har ansvaret för att utveckla verkstadsaffären och kollegorna som jobbar med service. I ansvarsområdet ingår ansvar för att tillsammans med företagsledningen upprätta affärsområdets budget och löpande följa upp ekonomiska resultat. Som servicechef har du också ansvaret för försäljningen av affärsområdets produkter och tjänster. Du ingår i ledningsgruppen för Helmia Bil AB där vi jobbar som ett lag och mot gemensamma och tydliga mål. Du rapporterar direkt till Verkställande Direktör för Helmia Bil AB.

I dina dagliga arbetsuppgifter ingår bland annat:

• Att säkerställa att affärsområdet och alla medarbetare jobbar efter bolagets vision, affärsidé och fastställda policys.
• Att hela tiden arbeta med förbättringsarbete för att uppnå hög kundnöjdhet- samt följa upp och analysera kundnöjdhetsmätningar.
• Löpande arbete med att säkerställa att verksamheten bedrivs i enlighet med gällande lagar och bolagets policys.
• Arbete med att följa upp verksamhetsmål.
• Att säkerställa att verksamheterna arbetar effektivt med befintliga resurser och system.
• Följa upp intäkter och kostnader så att de följer årets budget.
• Att hålla avdelningsmöten och ansvara för att medarbetarsamtal genomförs.
• Att säkerställa att personalen har rätt kompetens och genomföra utbildningsinsatser.

I rollen är du också ledningens representant för kvalitet, och du ansvarar för, övervakar och utvärderar företagets kvalitetsledningssystem.

Vem är du?
För att trivas i rollen behöver du ha minst ett par års erfarenhet av att ha haft det totala ansvaret för en verksamhet. Du är en van ledare som gillar att coacha och utveckla kollegorna. Du har ett ekonomiskt tänk och förstår att i en verksamhet med stora volymer av ärenden är det de små detaljerna som bidrar till ett bra resultat. Ordning och reda med ett stort mått av engagemang är egenskaper som bör finnas.

Som person är det viktigt att du gillar service, men att du också är förändringsbenägen och hela tiden är öppen för att se om det går att utveckla affärsområdet. Du är trygg som både person och som ledare. Du är handlingskraftig med ett eget driv, samtidigt som du är en lagspelare. Kommunikativ med ett strukturerat arbetssätt, god förmåga att planera och organisera. Social kompetens är viktigt för både medarbetare som kunder för att bygga det förtroende som vi vill bygga på.

Vi tror att du kanske kommer från fordonsindustrin, eller en teknisk verksamhet som präglas av service och en strävan efter hög kundnöjdhet. Du är van att arbeta i affärssystem och Excel. Du har erfarenhet av att arbeta i en miljö som kräver kontinuerlig förändring och du har erfarenhet av att driva projekt i mål.

Självklart behöver du gilla fordon, teknik – och människor!

Vad erbjuder Helmia?
Vi erbjuder dig en plats i en framgångsrik koncern med hjärtat i Värmland. Du får ca 400 trevliga kollegor som jobbar efter mottot ”bygger på förtroende”. Du får vara del av en organisation som tycker om att ta beslut och komma i mål med projekt. Självklart är vi ett gäng glada och trevliga människor som kommer att bistå vår nya kollega. Ett av Helmias fokusområden är att ta väl hand om våra medarbetare. Läs mer om hur det är att jobba på Helmia och våra personalförmåner via: http://jobb.helmia.se/

Tjänsten är stationerad i Karlstad. Ansöker gör du via formuläret nedan. Din ansökan vill vi ha senast den 10 mars. Urvalsarbetet sker löpande så skicka in din ansökan så snart som möjligt. För frågor om tjänsten, kontakta Erik Ramström. erik.ramstrom@qtym.se , 054-14 18 00.

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Qtym
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 7 februari 2023
  • Ansök senast: 10 mars 2023

Liknande jobb


18 december 2024

18 december 2024

Servicechef

Servicechef

17 december 2024

Servicechef

Servicechef

9 december 2024