OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Om företaget
Vill du vara med och driva en grön omställning inom flygbranschen för en av världens ledande leverantörer av utrustning till flygplatser? Motiveras du av personalledning inklusive dagliga prioriteringar och att skapa struktur, arbetsglädje och välmående i en internationell miljö?
Då skulle vi verkligen vilja ha dig med i laget.
Kalmar Motor AB söker en engagerad Servicechef för att leda och utveckla vårt service-team i Kalmar
Kalmar Motor är specialiserade på att utveckla och tillverka dragtraktorer till flygplan för den globala flygindustrin. Produktsortimentet omfattar både konventionella dragstångs- och dragstångslösa (TBL) traktorer, med kapacitet att hantera såväl regionala flygplan som upp till ”wide bodies”. Kalmar Motor anses vara marknadsledande inom el- och hybridteknik och driver branschen för en mer hållbar framtid.
Företaget grundades 1969 och består idag av en organisation på ca 80-90 anställda med hög grad av entreprenörskap och laganda. Kalmar Motor är en del av Vestergaard Companys globala organisation, med +300 anställda och bolag runt om i världen. Kalmar Motor utvecklar produkter under filosofin ”Creative Simplicity”, vilket resulterar i lägre driftskostnader, till nytta för både våra kunder och miljön.
Läs gärna mer om oss: www.kalmarmotor.com
Tjänstebeskrivning
Som Servicechef kommer du att ha ansvaret för att leda, driva och utveckla det dagliga och långsiktiga arbetet inom serviceorganisationen på Kalmar Motor AB. Dina arbetsuppgifter inkluderar att:
• Leda serviceavdelningen operativt med tyngdpunkt på eftermarknad för att säkerställa högsta servicenivå och öka kundnöjdhet.
• Utveckla serviceverksamheten i nära samarbete med vår globala servicedirektören.
• Ansvara för att optimera och förbättra serviceprocesser för att effektivisera leverans av eftermarknadstjänster
• Samarbeta med andra avdelningar för att säkerställa att produkter och tjänster möter kundernas förväntningar och behov.
• Ansvara för budget, prognoser och rapportering relaterade till serviceavdelningen.
• Personalansvar över serviceteamet
Som Servicechef är du en nyckelperson i att säkerställa en högkvalitativ och effektiv serviceleverans till våra kunder.
Resor förkommer i tjänsten, som annars är placerad i Kalmar. Du rapporterar till VD.
Kvalifikationer
Vi söker dig som är en erfaren service/eftermarknadschef inom fordons- eller tillvekningsbranschen. Du har arbetat med att leda och utveckla team samt har en gedigen teknisk kunskap.
Vi tror att du har en relevant utbildning inom teknik eller företagsekonomi eller motsvarande arbetslivserfarenhet vilket ger dig en bred förståelse för både tekniska och ekonomiska aspekter av verksamheten. Som strategiskt tänkande Servicechef har du förmågan att analysera och planera för att optimera verksamheten och säkerställa hållbara resultat.
Dina ledaregenskaper är en viktig del av rollen. Du är van vid att motivera och inspirera ditt team, samtidigt som du skapar en positiv och energifylld arbetsmiljö. Genom din kommunikativa förmåga kan du tydligt förmedla riktningar och förväntningar till ditt team, samtidigt som du är lyhörd för deras synpunkter och idéer.
I en resultatorienterad miljö är du van vid att sätta upp tydliga mål och följa upp prestationer. Du har förmågan att identifiera och hantera utmaningar och ser dem snarare som möjligheter till förbättring. Genom din lösningsorienterade inställning kan du effektivt ta itu med problem och driva igenom förändringar för att uppnå önskade resultat.
Din förmåga att hantera flera projekt samtidigt är en viktig egenskap som servicechef. Du är organiserad och strukturerad i ditt arbete och kan prioritera uppgifter på ett effektivt sätt. Du är van vid att arbeta under tidstryck utan att kompromissa med kvaliteten på ditt arbete.
Svenska och engelska i tal och skrift är ett krav. Tyska eller andra språk är meriterande.
Som servicechef hos oss kommer du att ha möjligheten att vara en del av ett framgångsrikt team i en dynamisk och utvecklande arbetsmiljö. Vi erbjuder konkurrenskraftiga förmåner och möjlighet till personlig och professionell utveckling.
Låter det intressant?
Kalmar Motor ABs samarbetspartner i den här rekryteringen är rekryteringsföretaget NearYou. Har du frågor, så tveka inte att ringa rekryteringskonsult via e-post: johan.eriksson@nearyou.se eller telefonnummer: 0766776873. Din ansökan skickar du in via NearYous hemsida, www.nearyou.se snarast, dock senast söndagen 9 Juni. I den här rekryteringen kommer vi arbeta med löpande urval, så skicka gärna din ansökan idag.
Med anledning av nya dataskyddsförordningen GDPR, ber vi dig att utesluta de sista fyra siffrorna i ditt personnummer samt eventuella referenskontakter i din ansökan/CV. Välkommen med din ansökan!
Om NearYou
Vi är NearYou. Vi har gått från att vara ett bolag bland andra till att bli en samhällsaktör. Med oss som partner och arbetsgivare lovar vi att ge mer av det vi är bäst på. Vi är bäst på att vara nära, mänskliga och en motpol till stress, människor som statistik och en alltför opersonlig digitalisering.
Vi är hos dig, ett handslag, ett löfte. Vi vill ge det som vi tror en trasig arbetsmarknad behöver. För dig som kandidat innebär det en aktör som backar dig oavsett var i karriären du är och vill vara. Vi vill vara tryggheten i en snabb värld. Vi stöttar, utmanar och frågar hur det går. Helt naturligt, tycker vi.