OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
PropTech Energy är en koncern med tre innovativa och expansiva bolag Ömangruppen, Axcell Fastighetspartner och P2 Energi. Bolagen erbjuder helhetslösningar för fastigheter, med specialkompetens inom alla olika områden. Vi tar ansvar för helheten, eller hjälper till men enskild punktinsatser, helt utifrån kundens behov.Vi finns på ett 30-tal platser i landet och har totalt cirka 400 medarbetare.
Är du serviceinriktad och har förmåga att leda och motivera andra att sträva efter gemensamma mål? Har du erfarenhet inom ventilation, kyla, energi eller VVS? Ömangruppen söker nu en servicechef till Helsingborg! Som person är du ansvarstagande, lyhörd och drivs av att utveckla affären. Du kommer ha personalansvar där du stöttar och utvecklar dina medarbetare. Hos oss blir du en del av en spännande tillväxtresa, som vi hoppas att du vill vara med och bidra till! Är du den vi söker?
Mitt namn är David och jag är Verksamhetschef på Ömangruppen i Skåne. Som en del av vårt serviceteam kommer du arbeta tillsammans med flera målmedvetna och kompetenta kollegor. Tillsammans arbetar vi mot gemensamma mål och sträva efter att leverera högkvalitativa resultat. Jag är här för att ge dig uppbackning och stöttning när det behövs. Min dörr står alltid öppen för att lyssna på dina tankar, idéer och eventuella bekymmer." - David Mårtensson
Ömangruppen erbjuder fullständiga lösningar inom allt som rör ventilation, värme, kyla och automation. Vi verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt företag. Våra värderingar skapar inte bara en gemenskap och vi-känsla, utan styr också hur vi arbetar i vardagen. Våra medarbetare är vår främsta tillgång. Ömangruppen har stort fokus på hållbarhet. Tillväxt måste vara hållbart på alla sätt. Därför arbetar vi med tre olika fokusområden - en attraktiv arbetsplats, en planet i balans och styrning mot hållbara val - där kan vi göra verklig skillnad och minimera de fotspår vi lämnar efter oss. Som medarbetare på Ömangruppen är det viktigt att du vill vara med och göra skillnad för framtidens klimat. Hela koncernen är miljödiplomerad och vi arbetar enligt miljöledningsstandarden Svensk Miljöbas.
Arbetsuppgifter
Som servicechef på Ömangruppen är du ansvarig för den operativa arbetsledningen inom serviceavdelningen och arbetar med frågor som innebär stabilitet i organisationen, samt effektivitet och produktivitet i arbetet. Du har ett operativt personalansvar som bland annat innebär tidattestering, medarbetarsamtal, lönesättning och arbetsmiljöansvar. Du arbetar nära kunderna och har som uppgift att på ett affärsmässigt sätt utveckla relationen och affären. Du arbetar med både avtals- och medförsäljning hos nya och befintliga kunder.
Dina arbetsuppgifter innefattar bland annat:
• Planering av verksamhetens projekt, underhållsplaner, fasta serviceåtagande och löpande uppdrag
• Ledning och styrning av medarbetare inom serviceavdelningen
• Ansvar för beläggningsrapporter för serviceavdelningen
• Det övergripande ekonomiska ansvaret för serviceavdelningen
• Försäljning av fastprisprojekt och löpandeprojekt mot avtalskunder
• Ansvarig för att årliga medarbetar- och lönesamtal blir utförda
• Ansvarig för att policys, lagar och regler efterföljs
• Ansvarig för att upprätthålla arbetsmiljö och jämställdhetsplaner
Utbildning, erfarenhet och personliga egenskaper
• Gymnasial utbildning
• Teoretisk utbildning inriktad mot ventilation/kyla/energi/VVS eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• God systemvana
• Goda kunskaper i Office
• B-körkort
• Goda kunskaper i svenska i tal och skrift
Som servicechef har du förmågan att leda och motivera andra att sträva efter samma mål. Du har god förmåga att se helheten och är duktig på att planera och organisera. Du har en förmåga att skapa långsiktigt förtroende hos våra kunder, samt ett gott arbetsklimat internt. Du har intresse för utveckling och förbättring av verksamheten. Du är som person driven, prestigelös och lojal.
Social hållbarhet
Det är lätt att likställa hållbarhet med klimat- och miljöfrågan, men för oss handlar hållbarhet också om det sociala. Vi värnar om din utveckling och satsar på både interna och externa utbildningar för våra medarbetare. Vi vet att växer du, växer vi! Det sociala klimatet hos oss präglas av prestigelöshet och gemenskap, där vi tillsammans hjälps åt att leverera högkvalitativ service hos våra kunder. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Du kan räkna med tryggheter som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård – en välmående personalstyrka är lika med ett välmående bolag. Människor avgör!
Vi gör var vi säger och håller vad vi lovar!
Läs mer om vårt arbete med hållbarhet och våra förmåner HÄR.
Övrig information
• Start: Enligt överenskommelse
• Lön: Enligt överenskommelse
• Plats: Helsingborg
• Omfattning: Heltid
• Arbetstider: Vardagar, 07.00 - 16.00
Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta David Mårtensson på +46724022170 alternativt david.martensson@omangruppen.com
Sista ansökningsdag 2024-08-11. Urval påbörjas efter sista ansökningsdag.
Alla former av telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t. ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbeds.