OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Ömangruppen drivs av ett starkt miljöengagemang och vet att små åtgärder kan ha stor effekt för att spara energi. Företaget är en komplett leverantör av kvalitativa lösningar, tjänster och koncept som förbättrar byggnaders inomhusklimat. Koncernen Ömangruppen verkar inom områdena energi, miljö och projekt. Ömangruppen är ett värderingsstyrt och ägarlett bolag med 150 medarbetare fördelat på ett 20-tal orter i södra Sverige.
De senaste åren har Ömangruppen utökat sin verksamhet och vi fortsätter att växa. Vi erbjuder våra kunder kompetenta helhetslösningar för inomhusklimat på 18 orter i södra Sverige. Vi söker nu en Servicechef som vill vara med och utveckla gruppen i Region Syd, Växjö.
Arbetsbeskrivning: Som servicechef kommer du att vara ansvarig för att leda, driva och utveckla din grupps arbete med tekniska serviceuppdrag till våra avtalskunder. Du kommer att kalkylera, leda, planera och fördela arbetet inom olika serviceprojekt. En annan viktig del i arbetet är att utveckla våra befintliga avtalskunders anläggningar. Våra kunder är både stora och små fastighetsägare, industrier, kommuner och kommersiella fastigheter. Du kommer att ha ett ekonomiskt ansvar för dina projekt, samt ansvar för fakturering och inköp. Rollen innebär ett stort kundfokus både när det gäller relationsskapande aktiviteter och försäljning.
I dina arbetsuppgifter ingår bland annat:
• Personalansvar för servicetekniker
• Teknisk support till dina medarbetare
• Kalkylering
• Driva serviceprojekt
• Utveckla avtalskunders anläggningar
• Kontinuerlig kundkontakt, uppföljning och merförsäljning
Du arbetar tillsammans med ett drivet och kunnigt team där den personliga kontakten och engagemanget blir mycket viktig. Du rapporterar till verksamhetschef i Växjö.
Arbetets omfattning: Heltid. Start enligt överenskommelse. Du kommer att utgå från kontoret i Växjö.
Vi kan erbjuda dig: Ett spännande, stimulerande och utmanande jobb i en grupp av engagerade och drivna medarbetare. I rollen som servicechef får du vara med och påverka företagets fortsatta utveckling i en positiv riktning. Som medarbetare hos oss finns stora möjligheter till utveckling och vi satsar därför på både utvecklingen i arbetet och på interna och externa utbildningar. Vi har korta beslutsvägar och du har möjlighet att kunna påverka din vardag. Som anställd hos oss kan du räkna med trygghet så som kollektivavtal, utvecklingsmöjligheter, friskvård och företagshälsovård. På Ömangruppen är teamkänslan ett utmärkande drag och här finns en tydlig gemensam vilja att jobba med ständig utveckling och ha roligt på jobbet
Kompetenskrav: Vi söker dig som har några års erfarenhet av arbetsledning, som servicechef, annan ledarroll eller som idag arbetar som arbetsledare och vill ta nästa steg, med en teknisk utbildning på minst gymnasienivå. Utbildningar, erfarenhet och/eller certifieringar inom områden som energi, projektledning ventilation, kyla eller styr/regler är meriterande. Att du har ett stort tekniskt intresse är en självklarhet för att du ska trivas i rollen.
B- körkort är ett krav.
Personliga egenskaper: Som person har du ett stort engagemang i dina arbetsuppgifter och en stark passion för att motivera och engagera dina medarbetare. Du trivs i en roll med många kontakter och höga krav på servicetänk och att vara länken mellan tekniken och affären med helhetsansvar. Du har ett affärsmässigt förhållningssätt, förmåga att skapa goda relationer och lönsamma affärer. Du triggas av problemlösning och att överträffa våra kunders förväntningar. Vi ser att du har ett naturligt eget driv och stark vilja att lyckas i allt du gör, samtidigt som du har ett prestigelöst och tillmötesgående förhållningssätt.
Ansökan
Har du frågor angående tjänsten är du välkommen att kontakta verksamhetschef Ömangruppen Micael Lundstedt 0470-70 27 09 eller regionchef Patrik Lyckman 0470-70 27 14.
Sista ansökningsdag 2022-01-12
Vill du veta mer om hur det är att jobba på Ömangruppen?
Se våra korta intervjuer där olika medarbetare berättar om hur deras arbetsdagar ser ut och varför de trivs på jobbet.
Alla former för telefonsamtal som inte berör frågor om tjänsten, t ex från rekryterings-/bemanningsföretag/annonssäljare undanbedes.