OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Just nu har du möjlighet att bli Prestos nya Servicechef i Trollhättan. Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i serviceorganisation i kombination med försäljning. Vi ser gärna att du är en person som vill vara delaktig och göra skillnad i bolagets utveckling. Vi erbjuder dig en arbetsplats som är i ständig utveckling, där engagemang, delaktighet och respekt är några av våra värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete. Välkommen med din ansökan.
Presto Brandsäkerhet AB är en komplett leverantör av produkter och tjänster inom brandskydd och utrymningssäkerhet med tillhörande rikstäckande service. Prestokoncernen ägs av Adelis och har huvudkontor och egen tillverkning samt centrallager i Katrineholm. Ytterligare en produktionsenhet finns i Gnosjö. Företaget startade 1959. Presto finns lokalt närvarande i hela Norden genom egna dotterbolag, servicekontor och samarbetspartners. Totalt har koncernen 550 anställda och beräknas omsätta 750 MSEK under 2020.
Om rollen
Presto erbjuder helhetskoncept inom förebyggande brandskydd och är marknadsledande i Sverige. Vi genomgår just nu ett större förändringsarbete med målet att bli Nordens bästa leverantör av brandskydd. I uppdraget kommer du att få ett omväxlande och stimulerande arbete och vara en del av ledningsgruppen för regionen. Vi erbjuder dig en gedigen introduktion, därefter arbetar du självständigt med bra stöd från dina kunniga kollegor. Du får möjlighet att arbeta i en stimulerande arbetsmiljö med drivna medarbetare. Vi erbjuder dig goda möjligheter till personlig utveckling och fortlöpande intern utbildning samt goda karriärmöjligheter då bolagets utveckling är mycket stark och omfattande.
Arbetsuppgifter
I denna roll ansvarar du för att coacha, motivera och utveckla dina medarbetare, en grupp bestående av ca 12 medarbetare lokaliserade över stora delar av regionen, samt arbeta i samspel med resten av regionen och Presto som helhet. Du ansvarar för att säkerställa att våra serviceåtagande och andra kunduppdrag blir utförda med rätt kvalité och bästa effektivitet och lönsamhet.
Vi förväntar oss att du strävar efter att optimera varje distrikt och medarbetares förutsättningar samt planera och fördela arbetet. Genom dina medarbetare driver och utvecklar du försäljningen av Prestos totala kunderbjudande, som innefattar alla våra tjänster och produkter. Du ansvarar för avdelnings budget, i linje med våra resultat-/avdelningsmål.
Vem är du?
Vi söker dig som har dokumenterad erfarenhet av ledarskap i serviceorganisation i kombination med försäljning. Gärna ifrån en bransch med tjänster i kombination med produkter. Du vill vara delaktig och göra skillnad i bolagets utveckling, du har goda referenser och kompetens från motsvarande roller. Erfarenhet att driva och utveckla arbetsgrupper i din vardag med en förmåga att bygga goda relationer samt utveckla arbetet inom de ramar som ges i bolaget är viktigt för att klara denna roll. En framgångsrik bakgrund är meriterande. Du är strukturerad, driven och målmedveten med en förmåga att ha många bollar i luften. Vi ser gärna att du trivs med att skapa och utveckla goda relationer. Du har god datavana och behärskar Office-paketet. Du har B-körkort.
Presto är i ständig utveckling, där engagemang, delaktighet och respekt är några av våra värderingar som genomsyrar vårt dagliga arbete. Delar du dessa värderingar blir du snabbt en del i verksamheten. Du kommer tillhöra region VÄST med placering i Trollhättan. I tjänsten ingår tjänstebil och lön enligt Prestos policy.
Ansökan
Du söker tjänsten genom att registrera din CV på vår hemsida och söka tjänsten genom länken nedan, dock senast 3 november. Intervjuer sker löpande så skicka gärna din ansökan så fort som möjligt. Har du frågor kring tjänsten vänligen mejla Rekryteringskonsult Maria Svedberg på maria.svedberg@se.experis.com alt. ring på 079-0763749.
Varmt välkommen med din ansökan!
Artiklar i detta ämnet
- Samverkan fack och arbetsgivare