Servicecoordinator/ Teamleader på Zeppelin i Upplands Väsby

Servicecoordinator/ Teamleader på Zeppelin i Upplands Väsby

Arbetsbeskrivning

Zeppelin Sverige AB är exklusiv återförsäljare för Caterpillar Inc. i Sverige och erbjuder nya och begagnade entreprenad- och gruvmaskiner, uthyrningstjänster samt motorer och elgeneratorer. I utbudet finns mer än 100 maskintyper, från minigrävmaskiner till gigantiska gruvtruckar. Maskinerna är driftsäkra, bränsleeffektiva och bygger på modern teknologi. I segmentet för motorer och generatorer är Zeppelin en ledande leverantör av lösningar för applikationer inom industri, marin och järnväg. Den svenska verksamheten är komplett med försäljning, service, finansiering och uthyrning. I organisationen finns gedigen kunskap hos servicetekniker och ingenjörer som servat Caterpillar-produkter under årtionden. Zeppelin tar hand om kunder i hela Sverige och har cirka 520 anställda på 14 platser från norr till söder. Zeppelin Sverige AB är en del av den tyska Zeppelin-koncernen. Mer information finns på zeppelin-cat.se.



Vill du få chansen att jobba med ett av världens starkaste varumärken? Zeppelin är exklusiv återförsäljare av Caterpillar i Sverige.

Om tjänsten

Vi söker en servicekoordinator med teamledaransvar som trivs med kundkontakt och har lätt för att kommunicera och ta egna initiativ.

För att lyckas i rollen måste man kunna arbeta strukturerat, trivas med ett stort eget ansvar och ha god teknisk förståelse.

Rollen ingår i vår centrala servicebokning som supporterar våra verkstäder med att proaktivt ringa upp avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall. Kortfattat ansvarar funktionen för att bäst lämpade mekaniker ska befinna sig vid rätt tid, vid rätt maskin och ha fått med sig rätt reservdelar.

Arbetsuppgifter:
* Teamledaransvar, vilket bl. a innebär arbetsledning av teamkollegor samt det operativa ansvaret för den dagliga driften.
* Ringa avtalskunder vars maskiner närmar sig ett serviceintervall och boka in service.
* Löpande hantera inkommande serviceförfrågningar via telefon och e-mail.
* Ansvar för allt som behöver vara på plats för bokad service, bl. a boka in bäst lämpade mekaniker i mekanikerschemat, skapa arbetsorder och underlag för beställning av reservdelar
* Daglig kontakt med den lokala arbetsledningen på de verkstäder vi har uppdrag att boka service för, våra servicemekaniker och avtalskunder
 

Vi söker dig som har:
* Erfarenhet av kundkontakt
* Erfarenhet av arbetsledning
* God teknisk förståelse
* Gymnasiekompetens
* God kunskap i Officepaketet
* Erfarenhet av olika affärssystem
* God kunskap i svenska och engelska i tal och skrift
* Bakgrund inom entreprenad/fordonsbranschen är meriterande

Vi erbjuder:
* En tjänst med mycket eget ansvar och breda kontaktytor
* Du får möjlighet att representera ett av världens starkaste varumärken
* Zeppelin Sverige är en stabil arbetsgivare som bryr sig om sin personal
 

Placering: Upplands Väsby
 

Intresserad? Registrera din ansökan i vår portal senast den 2022-09-18. Vi tar ej emot ansökningar via e-mail. Då vi arbetar med löpande urval kan tjänsten komma att tillsättas före ansökningstiden har gått ut.

Frågor? Ring Isabel Backman, Shared Service Manager 0705 – 34 95 49

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Zeppelin Sverige AB
  • 1 plats
  • Tills vidare
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 26 augusti 2022
  • Ansök senast: 18 september 2022

Postadress

Godsvägen 8
BORLÄNGE, 78472

Liknande jobb


25 november 2024

Kundmottagare / verkstadsadministratör

Kundmottagare / verkstadsadministratör

25 november 2024

Servicerådgivare

Servicerådgivare

22 november 2024

22 november 2024