OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Drivs du av att förstå kunden för att förbättra kundupplevelsen och skapa nya digitala tjänster? Trivs du med att driva innovations- och konceptarbete i samarbete med andra för att möta kundens behov på ett sätt som överträffar förväntningarna?
I så fall hoppas vi att du vill jobba med oss!
Vi är ett härligt gäng som jobbar med att utveckla digitala tjänster till Sveriges arbetsgivare. I samarbete med andra kollegor jobbar vi med att skapa en riktigt bra totalupplevelse för företag och organisationer som använder våra tjänster.
Arbetsförmedlingen jobbar stenhårt med att underlätta för arbetssökande och arbetsgivare att hitta varandra med hjälp av våra digitala tjänster. Vi har flera miljoner besökare varje månad. Arbetsförmedlingen har inlett ett omfattande förnyelse- och moderniseringsarbete som pågår för fullt. I detta arbete ingår en omfattande digital transformation som är direkt avgörande för vår framgång. I denna spännande resa behöver vi nu ännu fler kompetenta kollegor som kan hjälpa oss att ta fram digitala tjänster som är så bra att kunden själv väljer dem.
Vi erbjuder dig marknadsmässig lön, ett stort mått av frihet där du själv planerar ditt arbete. Här utvecklas du i en innovativ och utmanande miljö med ett stort gäng UX-are och service designers, produktchefer, utvecklare och webbanalytiker.
Arbetsuppgifter
Som Servicedesigner hos oss ansvarar du för att kartlägga kundens behov och verklighet, visualisera och kommunicera kundinsikter samt driva innovations- och konceptarbete.
Du ansvarar för att kundupplevelsen hålls ihop oavsett kanal, och tillsammans med våra produktchefer deltar du i det strategiska arbetet för att ta fram roadmaps för olika produktområden.
Arbetet innebär många interna och externa kontaktytor. Vi jobbar alltid agilt och i tvärfunktionella utvecklingsteam.
Kvalifikationer
Vi lägger stor vikt vid dina personliga egenskaper och söker dig som:
•
är genuint intresserad av att skapa digitala tjänster som skapar både kund- och verksamhetsnytta
•
har ett brinnande intresse av utvecklingen inom webb, mobil och sociala medier samt följer trender inom UX och service design
•
trivs med att entusiasmera andra och visa på möjligheter med digitala lösningar
•
är analytiskt lagd och har kreativ höjd
•
du sprider positiv energi har ett starkt driv och fokus mot leverans
•
tycker om att ha många kontaktytor, att jobba i team och att dela med dig av din kunskap till andra
Du ska:
•
ha relevant högskoleexamen och/eller flerårig erfarenhet av liknande arbetsuppgifter
•
ha minst 3 års erfarenhet av kunddriven tjänstedesign och att kartlägga kundresor
•
ha erfarenhet av att analysera kundbehov och bedöma affärs- och verksamhetsnytta
•
ha erfarenhet av att initiera och genomföra kundintervjuer med slutanvändare
•
ha erfarenhet av att arbeta i nära samarbete med IT
•
ha erfarenhet av att arbeta självständigt i större utvecklingsprojekt och driva ditt eget arbete
•
ha erfarenhet av att leda möten och att presentera lösningar och koncept inom projektteam och för intressenter
•
ha goda kunskaper i svenska eftersom kundintervjuer på svenska är en viktig del av arbetsuppgifterna
Det är meriterande om du har:
•
god erfarenhet av verktyg för att visualisera och dokumentera koncept- och interaktionsdesign
•
god förmåga och erfarenhet av att se och kartlägga det digitala konceptets relation till övriga kundmöten i kundresan.
•
erfarenhet av konceptdesign och utveckling av tjänster i webb, mobil och sociala medier
•
erfarenhet av agil utveckling
•
utvecklat digitala tjänster för B2B
Övrigt
Anställningsformen är tillsvidare med tillträde enligt överenskommelse. Vi tillämpar provanställning för alla våra tjänster. Placeringsort Stockholm. Resor kan ingå i arbetet.
Arbetsförmedlingen erbjuder en attraktiv arbetsplats som utmärks av strävan att vara fri från diskriminering och ge lika möjligheter för alla. Vi välkomnar alla sökande oavsett kön, könsöverskridande identitet eller uttryck, etnicitet, religion, funktionsnedsättning, sexuell läggning och ålder. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.
Ansökan
Ansök med CV och brev märkt med diarienummer Af-2018/0033 8006 senast den 20 aug 2018, direkt via arbetsformedlingen.se/jobbahososs. Vi intervjuar löpande.
Artiklar i detta ämnet
- Datorarbetares muslekbesvär
Kontaktpersoner på detta företaget
Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740