OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Motiveras du av att ge service till användare och samtidigt arbeta med problemlösning? Hos oss på E-hälsomyndigheten finns chansen att få arbeta tillsammans med glada och kompetenta kollegor då vi nu söker en ny medarbetare till vår servicedesk i Kalmar!
På servicedesk kommer du vara en del av ett team som har ansvaret för att lösa de ärenden som kommer in, antingen med hjälp av egen kunskap och rutiner eller eskalering till andra delar av myndigheten under våra öppettider. Servicedesk tillhör enheten produktion av informationstjänster, inom avdelningen digitalisering. Produktion av informationstjänster är den enheten som tillhandahåller förutsättningar och support för alla de tjänster som myndigheten levererar. Förutom servicedesk finns även applikations- och databasdrift samt releasehantering inom enheten.
Som medarbetare hos oss får du vara med och driva ett av de mest intressanta utvecklingsområdena i det svenska samhället: e-hälsa. För dig innebär det en möjlighet att kombinera din kompetens inom kundtjänst med ett samhällsengagemang och en vilja att skapa nytta för Sveriges invånare.
Om tjänsten
Som servicedesk analyst kommer du att agera kundtjänst för våra tjänster ut mot medborgare, vård- och apoteksaktörer. Det innebär att utföra first line support och lösa inkommande incidenter och service requests genom att arbeta i incident management processen och request fulfillment processen. Ärenden kommer in via telefonsamtal eller e-post som sedan registreras i ett ärendehanteringssystem. Du tilldelar ärenden till 2nd line eller 3rd line samt arbetar med ständig förbättring och förslag till åtgärder.
Vi söker dig som har:
• Gymnasial utbildning
• Minst 1 års erfarenhet av att arbeta med kundservice/kundtjänst/telefonsupport
• Erfarenhet av att arbeta i ett ärendehanteringssystem
• God förmåga att uttrycka dig på svenska och engelska, i tal och skrift
Som person är du serviceinriktad och har en god samarbetsförmåga. Du har även en god förmåga att arbeta självständigt och är bra på att komunicera muntligt.
Meriterande för tjänsten är:
• Erfarenhet av att arbeta i en IT-driftsorganisation
• Erfarenhet av att arbeta inom apotekssektorn
• Kunskap om ITIL
• Erfarenhet av att arbeta som Incident Manager
Vid rekryteringen kommer vi att lägga stor vikt vid personliga kompetenser.
Vad erbjuder vi?
Vi erbjuder en stor möjlighet att vara med och skapa samhällsnytta i dagens och framtidens system inom e-hälsa. Vi arbetar med stora och transaktionskritiska system som påverkar samhället. Du kommer att omges av trevliga arbetskamrater som har kul på jobbet. Du får självklart förmåner som t.ex. friskvårdsbidrag och vi har förtroendearbetstid med flexibla arbetstider.
Anställningen är ett vikariat på två år, med tillträde snarast eller enligt överenskommelse. Placering för anställningen är Kalmar. Arbetet kan innebära tjänsteresor.
E-hälsomyndigheten vill ta tillvara de kvaliteter som en jämn könsfördelning och en etnisk och kulturell mångfald tillför verksamheten.
Är du intresserad?
Frågor angående tjänsten besvaras av rekryterande chef Maria Idberg, enhetschef på Produktion av informationstjänster tel. 010-106 07 68, Ulrika Lind, HR-specialist 010-458 63 48, Emmeli Gross, Saco 010-458 63 04 och Ingela Gångfeldt, ST 010-458 62 90.
Välkommen att skicka in din ansökan via vårt rekryteringssystem med cv och personligt brev senast den 8 mars 2021!
Om E-hälsomyndigheten
E-hälsomyndigheten skapar ett bättre informationsutbyte inom hälsa, vård och omsorg. Det gör vi genom att leda regeringens initiativ inom e-hälsoområdet och erbjuda effektiva, kvalitetssäkrade tjänster till professionerna och privatpersoner. Enkelt uttryckt: Med hjälp av e-hälsa kan vi få ett friskare och jämlikare Sverige.
Vi erbjuder dig ett spännande arbete med många utvecklingsmöjligheter på en arbetsplats i centrum för den nationella utvecklingen av e-hälsa. Läs mer på www.ehalsomyndigheten.se
Rekryteringen sköts av E-hälsomyndighetens HR-avdelning och därför undanber vi oss säljsamtal från rekryteringsföretag och annonssäljare.
Sökord: Servicedesk, helpdesk, 1:st line support, incidenthantering
Kontaktpersoner på detta företaget
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
Avdelningschef Ulla Lilja Berg
010-458 62 53
tf chef för IT-avdelningen Åke Johansson
010-458 62 25
Enhetschef Stefan Vallin
010-458 63 40
Tf gruppchef Sandra Müller
010-458 62 14
HR-generalist Monika Elfström
010-458 62 70
enhetschef Maria Samén
010-458 62 60
enhetschef Emma Uhman
010-458 62 40
kommunikationschef Eva Reimers
076-140 26 26
HR-Chef Ann-Charlotte Francis
010-458 63 44