OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Vår vision är, och har alltid varit, att vi skall göra IT enklare.
Genom att kontinuerligt utveckla bättre och mer användarvänliga molntjänster skall vi erbjuda företag och organisationer IT-drift som är kostnadseffektiv, flexibel och framtidsanpassad. TeleComputing skall vara känd som specialisten inom professionell, molnbaserad IT-drift i Norden. Våra medarbetare skall kännetecknas av våra värdeord: driv, inspiration, närhet och kvalitet.
Om företaget
TeleComputing has since 1997 been a leading provider of centralized IT operation services and net-based software distribution. We offer flexible and scalable systems to small and medium-sized companies. Subsidiary company Kentor offers system integration, development and IT consultancy services. TeleComputing has Europe's largest and most modern shared IT operation platform. We offer 2,400 different software to more than 800 business customers with ca. 80,000 users. Most of our customers are small and medium-sized companies. They typically have from twenty employees to several thousand employees -- in all industries. More than 95 % of our customers decide to extend their business relationships with us. Our IT operation services are provided 24 hours a day. Using our services, even small and medium-sized companies can enjoy IT access with a quality and security which normally only large international enterprises can afford.
Om denna position
I rollen som chef på servicedesk kommer du vara operativt ansvarig för våran servicedesk som består av 1st och 2nd line support. Gruppen består idag av ca 10 medarbetare.
Dina arbetsuppgifter kommer bland annat vara:
Ansvarig för supportverksamheten i Göteborg
Ansvarig för incidentprocessen
Uppföljning, utvecklings- och lönesamtal
Rapportering av KPI:er, internt och externt
Delta på kundmöten
Styra och leda servicedeskens medarbetare
Resursplanering
Annan information
För att du ska kunna fungera och trivas i rollen som servicedesk chef på TeleComputing ska du ha en bra förståelse kring generell IT verksamhet och teknisk förståelse. Du kan arbeta efter ITIL processer och hantera SLA på ett exemplariskt sätt. Du ska samtidigt vara strukturerad och noggrann i det arbetet du utför.
I denna tjänst sätter vi följande krav:
3års erfarenhet som chef
Mycket god erfarenhet av ITIL
God förståelse av en servicedesk och dess olika processer samt flöden
Flytande Svenska och Engelska i tal och skrift
Vid frågor kring tjänsten är du varmt välkommen att kontakta Emil Rafstedt eller Mathias Gyllander på nedan kontaktuppgifter. Ansök redan idag, då urval sker löpande.
I denna rekrytering samarbetar TeleComputing med Wise IT. Vi vill därför inte bli kontaktade av andra rekryteringsföretag.
Kontaktpersoner på detta företaget
Mathias Linarfve
Malin Reisner
Malin Reisner
johanna nybom
Rebecca Levy
Jon Persson
Linda Mukka
Olivia Rehn
Catarina Andersson
Mathias G