OBS! Ansökningsperioden för denna annonsen har
passerat.
Arbetsbeskrivning
Lockas du av att ge service i världsklass där du utmanar det invanda och hittar sätt att arbeta både effektivt och med kvalité? Trivs du i en kommunikativ roll med flera olika kontaktytor? Då tror vi att du kommer älska jobbet på vårt Servicecenter på MTR Tunnelbanan. Just nu söker vi 2 arbetskamrater till vårt team som kan arbeta heltid.
Servicecenter är MTR:s interna kundtjänst som hanterar alla typer av ärenden och felanmälningar, huvudsakligen kopplat till fastighets- och internserviceområdet. Vi övervakar också larm och säkerhet genomsyrar vår enhet. Funktionen är till för alla anställda inom MTR. Dagligen hanterar funktionen ungefär 250 ärenden och 8000 samtal i månaden där varje ärende handläggs och rapporteras vidare till rätt utförare/mottagare.
Din roll hos oss
Som medarbetare på Servicecenter är ditt huvudsakliga uppdrag att på ett säkert och effektivt sätt hantera och kvalitetssäkra ärenden och felanmälningar som inkommer till Servicecenter. Du ansvarar för att på ett professionellt sätt och med förstklassig service hantera kontakten med Servicecenters kunder och samarbetspartners. Du arbetar självständigt med ärenden men samarbetar med och stöttar kollegor vid behov.
Dina huvudsakliga uppgifter är:
• Ta emot, registrera och sortera ärenden som rapporteras in till Servicecenter via telefon och e-mail från personal inom MTR.
• Felavhjälpning av ärenden.
• Rapportera i ärendehanteringssystemet.
• Analysera och tolka rapporter
• Administration av nycklar och passerkort
• Bidra till att utveckla och förbättra avdelningens rutiner och manualer.
• Övervakning av larm för stationer
• Allmän support över telefon
Du kommer arbeta i en grupp med 14 kollegor. Centret är bemannat dygnet runt och idag söker vi två kollegor som vill arbeta natt. Samtlig personal har rullande schema vilket innebär att man jobbar varannan helg och även kvällar. Vi sitter i nyrenoverade lokaler med fantastisk utsikt på Gullmarsplan med närhet till goda kommunikationer och serviceutbud. Du rapporterar till Gruppchef Servicecenter.
När du blir en av oss
Som anställd hos MTR Tunnelbanan erbjuds en rad förmåner så som SL-årskort och Ticket Rikskort, båda till förmånsbeskattning. Förutom friskvårdsbidrag kan vi erbjuda rabatter hos flertalet träningsanläggningar och företag inom friskvård. Du har möjlighet att nyttja massageförmåner och kostnader för läkarbesök ersätts upp till högkostnadskort. I övrigt erbjuds förmånliga erbjudanden hos bland annat MTR Express, Synoptik, Akademibokhandeln och First Hotels.
Start beräknas omgående eller enligt överenskommelse.
Du som söker till oss
För att trivas i rollen som operatör är du kommunikativ och du tycker om att arbeta med människor – du är därför mycket serviceinriktad och sätter kunden i centrum. Som person stimuleras du av att arbeta i ständig förändring och du har en vilja att själv utvecklas, att bidra till verksamhetens utveckling och att tänka nytt. Du är strukturerad och van att hålla många bollar i luften samt att arbeta med uppföljning av utsatta mål.
Vidare har du
• gymnasiekompetens eller motsvarande arbetslivserfarenhet
• gärna erfarenhet av arbete inom kundservice och telefonsupport
• mycket goda kunskaper i svenska, både i tal och skrift eftersom en stor del av arbetet innebär skriftlig och muntlig framställan
• goda datorkunskaper och använder Office-paketet obehindrat
Vill du arbeta tillsammans med oss på MTR?
Välkommen med din ansökan i form av ett CV och personligt brev. Har du frågor om tjänsten är du välkommen att kontakta Eyobe Tesfaye, Gruppchef Servicecenter natt, via eyobe.tesfaye@mtr.se Ansökan sker via vår hemsida, vi har inte möjlighet att ta emot ansökningar via e-post.
Urval och intervjuer sker löpande. Som ett led i rekryteringen använder vi oss av personlighets- och lämplighetstester. Vi tillämpar 6 månaders provanställning.
Varmt välkommen med din ansökan!
MTR är en av världens främsta operatörer för järnvägsbunden trafik och har sin bas i Hongkong. I Sverige är vi 4500 kollegor som driver tunnelbanan och pendeltågen i Stockholm och snabbtåget mellan Göteborg och Stockholm. Vårt uppdrag är att underlätta människors vardag och länka samman och utveckla hållbara samhällen. För mer information om MTR besök www.mtrnordic.se.
Nyckelord: supportdesk supportcenter helpdesk servicecenter operatör servicedesk kundtjänst kundtjänstmedarbetare telefon service