SERVICEDESK / HELPDESKPERSONAL

Arbetsbeskrivning

Arbetsuppgifter
Till vår kund som är en statlig myndighet söker vi en supporttekniker. I rollen kommer du att kategorisera och prioritera ärenden samt ansvara för att registrera inkomna ärenden via telefon eller webbanmälan. Du kommer även vara den som utför en första felsökning samt eventuell lösning tillsammans med användare per telefon eller mejl. I ditt dagliga arbete ingår att lösa inkommande ärenden i första kontakten i den mån det är möjligt, och annars lägga dem vidare till andra eller tredje linjen. Din arbetsdag kommer att vara schemalagd på vardagar 8 tim/dag mellan 06:45 – 18:00. Arbetet sker i skift inom angivet tidsspann och enligt schemalagd arbetstid, med periodplanerad arbetstid på 6 veckorsperioder. Eftersom vår kund arbetar 24/7 kan det eventuellt bli aktuellt med viss schemalagd arbetstid på kvällar, nätter och helger utefter dialog.


Om oss
JobBusters är ett auktoriserat personaluthyrnings- och rekryteringsföretag. Vi är inriktade mot tjänstemän och sätter stort värde i att hitta rätt person till rätt position. Genom att vara flexibla, tillgängliga och närvarande i relation till kund, konsult och kandidat, har vi som målsättning att hitta våra kunders drömkandidat och våra kandidaters drömjobb.

Kvalifikationer
Du har gymnasial och/eller eftergymnasial utbildning med inriktning mot IT
Du har +1 års dokumenterad arbetslivserfarenhet inom IT-support och helpdesk
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av felsökning av PC, kringutrustning och nätverkskommunikation via telefon
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med MS Office
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete Microsoft Windows Operativsystem
Du har +1 års dokumenterad erfarenhet av arbete med något ärendehanteringssystem
Du har erfarenhet av remotehanteringsverktyg
Du är flytande i tal och skrift på svenska
Det är meriterande om du har erfarenhet av NetWare, eDirectory, Active Directory (AD)
Det är meriterande om du har erfarenhet av ITIL eller likvärdig process




Personliga egenskaper
För att trivas i detta uppdrag så ser vi att du som söker vet vad Service är för en användare och uppskattar att ge det. Du är ordningsam gällande tidspassning och närvarande på arbetet samtidigt som du är en glad och social person. Vidare är du bekväm med att ge och ta emot så väl positiv som utvecklande konstruktiv feedback.


Lön
Lön, enligt överenskommelse.

Tillträde och ansökan
Heltid, kontorstider. Vår kund önskar start 2023-01-09 och uppdraget förväntas löpa ett år framåt, med goda chanser till förlängning. Du kommer att vara anställd av JobBusters som konsult och arbeta hos vår kund med placering i Stockholm. Innan start kommer du att behöva gå igenom en säkerhetsprövning då myndigheten ställer höga krav på konsultens säkerhets- och sekretessmedvetenhet. Skicka in din ansökan redan idag, då vi går igenom ansökningar löpande!

Sammanfattning

  • Arbetsplats: JobBusters
  • 1 plats
  • 6 månader eller längre
  • Heltid
  • Fast månads- vecko- eller timlön
  • Publicerat: 3 oktober 2022
  • Ansök senast: 1 november 2022

Liknande jobb


24 december 2024

23 december 2024

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

IT-supporttekniker till myndighet i Stockholm

23 december 2024

23 december 2024