Servicedesk, IT söker medarbetare till Östersund, Skövde eller Härnösand

Arbetsbeskrivning

Arbetsförmedlingen är Sveriges största förmedlare av arbeten. Att sammanföra arbetsgivare med arbetssökande är vår viktigaste uppgift. Vi har inlett ett omfattande förnyelsearbete som kommer att pågå till och med 2021, i det är IT och digitalisering mycket centralt. Genom att förstå verksamheten och kombinera det med vår IT-kompetens kan vi leverera moderna och värdeskapande tjänster. Vårt mål är högt, vi tänker bli Sveriges modernaste myndighet. Är du rätt person att hjälpa oss nå dit vi vill?

Arbetsförmedlingens viktigaste uppdrag är att sammanföra arbetssökande med arbetsgivare. Vi söker nu medarbetare som vill stödja arbetsförmedlingen i detta uppdrag. Läs mer om vår organisation och vårt uppdrag på vår hemsida www.arbetsformedlingen.se.

Nu söker vi medarbetare till vår Servicedesk med placering i Östersund, Skövde eller Härnösand.

Arbetsförmedlingens IT-avdelning ansvarar för all IT-relaterad verksamhet inom organisationen, såsom applikationsutveckling, infrastruktur, produktion, telefoni och telecom samt för support till anställda inom myndigheten till arbetssökande och till företag. Vi ger även stöd i användandet av myndighetens publika webb och telefonitjänster. IT-avdelningen har idag cirka 300 anställda och sysselsätter totalt drygt 450 personer för sin verksamhet, huvudsakligen i Stockholm. Vi arbetar i stora miljöer, med en teknik som ligger i framkant och som kännetecknas av ständig utveckling och stora utmaningar. Vi värdesätter ett gott arbetsklimat med öppenhet och arbetsglädje. På Servicedesk arbetar idag ca 60 medarbetare på, i huvudsak, 3 olika orter med support till interna och externa användare av IT-avdelningens levererade tjänster.

Arbetsuppgifter

Du ingår i ett Servicedeskteam, fördelat på i huvudsak tre orter, som via telefon/mail supporterar IT-avdelningens slutanvändare (medarbetare på Arbetsförmedlingen, arbetssökande, arbetsgivare samt kompletterande aktörer).

 Servicedesk öppettider är i dag 07.30 -18.00 måndagar samt 07.30-16.30 resterande veckodagar, vilket innebär att dina arbetstider kommer att variera under veckorna och vara schemalagd. 

I vår first line kommer dina arbetsuppgifter bland annat att bestå av att, via telefon, ta emot och registrera ärenden i vårt ärendehanteringssystem samt lösa olika typer av incidenter och förfrågningar enligt beslutade arbetsrutiner.

 Dina kvalifikationer:

Avslutad gymnasieutbildning eller likvärdig utbildning gärna med IT-inriktning

Minst 2 års arbetslivserfarenhet inom first- eller secondline

Vana från support via telefon, gärna inom ramen för ITIL

Goda generella IT-kunskaper inom hårdvara och programvara, PC, kringutrustning och operativsystem

Som person är du flexibel, social, stresstålig, har god samarbetsförmåga och du tycker om att arbeta i team.

Du har ett stort intresse för IT och tycker att förändringar är inspirerande och utvecklande.

Du är en serviceinriktad, effektiv problemlösare, en god lyssnare och du tycker det är roligt med kundkontakter.

Då en del av våra kunder inte har svenska som modersmål så är det önskvärt att du behärskar engelska i tal och skrift.

Kunskap om Arbetsförmedlingens verksamhet och organisation är meriterande.

Vi kommer att lägga stor vikt vid personlig lämplighet.

Övrigt

Tjänsterna är tillsvidare (6 månaders provanställning) med tillträde snarast eller enligt överenskommelse med placering på någon av orterna Östersund, Skövde eller Härnösand.

Ansökan

Välkommen med din ansökan märkt med diarienr 2017/0006 4244 och din önskan om placeringsort senast den 19 februari 2017. Ansök elektroniskt via vårt rekryteringssystem, där du även får svara på några urvalsfrågor elektroniskt. Bifoga ditt CV där du beskriver relevant arbetslivserfarenhet och utbildning samt ett personligt brev där du beskriver varför du söker jobbet.

 


Arbetsförmedlingen värnar om en rekrytering fri från diskriminering. Vi anser att olikheter berikar och strävar därför efter en personalsammansättning som speglar samhällets mångfald. Vi ser även positivt på om du har kunskaper i något av våra minoritetsspråk.

Kontaktpersoner på detta företaget

Frida Biller, Arbetsförmedlingschef
010-487 63 43
Laila  Öhrling, Arbetsförmedlingschef
010-487 42 66
Christine Ekdahl Persson, Arbetsförmedlingschef
010-4871942
Åke Söderqvist, Enhetschef
010-486 96 29
Peter  Andersson, Arbetsförmedlingschef
010-486 84 18
Lena Hertzberg, Arbetsförmedlingschef
010-486 42 43
Pär Netsman, Sektionschef
010-488 01 62
Jeanette Magnusson, sektionschef
010-4866927
Sofia  Karlsson, Arbetsförmedlingschef
010-487 44 04
Ann-Marie Dabergott, Sektionschef
010-4860740

Sammanfattning

  • Arbetsplats: Arbetsförmedlingen Eskilstuna
  • 5 platser
  • Tillsvidare
  • Heltid
  • Individuell lönesättning
  • Heltid/ Ej specificerat
  • Publicerat: 6 februari 2017

Besöksadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA 63105 Eskilstuna
None

Postadress

Kungsgatan 13, ESKILSTUNA
Eskilstuna, 63105

Liknande jobb


23 november 2024

22 november 2024

22 november 2024